Genopslag - Erfaren arbejdsmiljøkonsulent der kan bygge bro til kvalitets- og forbedringsindsatser

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du erfaring med at udvikle løsninger, der forbedrer arbejdsmiljøet samtidig med at sygefravær falder og kvaliteten stiger? Har du lyst til at understøtte en spændende kerneopgave, som har stor betydning for psykiatriens brugere og personale?

Så er jobbet som arbejdsmiljøkonsulent i Psykiatrien i Region Syddanmark måske noget for dig?



Jobbet

Psykiatrisygehuset har store ambitioner for ansattes arbejdsmiljø. Vi er arbejdsmiljøcertificeret (ISO 45001) og arbejder systematisk med at forbedre arbejdsmiljøet for ledere og medarbejdere.

Det gør vi blandt andet gennem implementering af vores arbejdsmiljøpolitik. Derudover arbejder vi intenst på at skabe større synergi i vores opgaveløsning ved at koble indsatserne på kvalitetsområdet, arbejdsmiljø og forbedringsarbejdet i sygehuset tættere sammen.

Du bliver en del af Team Arbejdsmiljø og får to erfarne kolleger med stor indsigt i arbejdsmiljøområdet. Teamet arbejder tæt sammen med kollegaerne i Kvalitet og Sikkerhed, resten af Administrationen og psykiatriens afdelinger.

Dine primære opgaver på ansættelsestidspunktet er at:

  • Undervise, facilitere processer, sparre og udvikle generiske løsningsmodeller om psykisk arbejdsmiljø herunder specifikt arbejdet med trivsel, høje følelsesmæssige krav og social støtte ved voldsomme hændelser
  • Trække, analysere og formidle data relateret til arbejdsulykker og sygefravær – primært fra SafetyNet og HR-nøgletal
  • Arbejde systematisk og helhedsorienteret med arbejdsmiljø med fokus på organisatoriske og generiske løsninger, der understøtter ledelsessystemet og MED-udvalg
  • Udarbejde beslutningsoplæg og dagsordenspunkter til råd og udvalg
  • Være sparringspartner og støtte for afdelingsledelserne, funktionsledere, lokale arbejdsmiljøkoordinatorer og øvrige arbejdsmiljaktører i psykiatriens afdelinger
  • Planlægge og afvikle uddannelsesdage for arbejdsmiljøorganisationen
  • Projektleder på gennemførelse af MTU/APV (medarbejdertilfredshedsundersøgelse / arbejdspladsvurdering)
  • Løse ad hoc-opgaver, hvor arbejdsmiljøområdet i sammenhæng med kvalitets- og forbedringsarbejde understøtter vores kliniske afdelinger med at løse kerneopgaven
Parallelt med de nævnte opgaver vil du i op til halvdelen af din arbejdstid indgå i ”Task Force Robust Fremmøde”. Psykiatrisygehuset styrker i 2024 indsatsen for at forebygge sygefravær ved at oprette en taskforce med det formål at sikre robust fremmøde i sygehuset.

Task forcen kommer til at arbejde målrettet med udvalgte afdelinger, der ønsker et mere stabilt fremmøde. En afdeling ad gangen. Medlemmer af taskforcen består af flere medarbejdere i psykiatrisygehusets administration. Du vil indgå i task forcen med fokus på trivselsledelse og samarbejde i arbejdsmiljøorganisationen i den deltagende afdeling. En personalejurist fra HR, der får ansvar for områderne personalejura i praksis og den svære samtale, kommer du til at arbejde tæt sammen med. Du vil bidrage i task forcen med din arbejdsmiljøfaglighed i forhold til at:

  • Kortlægge og analysere den nuværende situation på udvalgte afdelinger med inddragelse af arbejdsmiljødata om sygefravær, medarbejdertrivsel og arbejdsulykker for at identificere mulige mønstre og årsager til højt sygefravær
  • Gennemføre undervisning af ledere og medarbejderrepræsentanter om fremmødekultur, forbedring af trivsel samt forebyggelse af sygefravær og arbejdsulykker
  • Videreudvikle et koncept for taskforcen i forhold til form, indhold og metode, i takt med der systematisk evalueres på effekten af indsatsen
  • Understøtte forbedringsarbejdet og medvirke til at implemente sikre arbejdsgange ved sygefraværshåndtering


Erfaren kollega med overblik og et tillidsskabende, samarbejds- og helhedsorienteret fokus

Af faglige kompetencer lægger vi vægt på, at du:

  • Har arbejdet en årrække som arbejdsmiljøprofessional med det psykiske arbejdsmiljø
  • Har kendskab til sammenhænge imellem trivsel, høje følelsesmæssige krav, social støtte og betydningen for sygefravær
  • Har konkret erfaring med hvordan forebyggelse af sygefravær sker organisatorisk og kan omsætte denne erfaring til at hjælpe ledere med at udvikle og implementere en fremmødekultur
  • Kan foretage analyser af f.eks. trivselsdata, arbejdsulykker og hændelser og mulige årsager til sygefravær
  • Har erfaring med forbedringsarbejde – og er parat til at videreuddanne dig inden for Den syddanske forbedringsmodel som anvendes i Region Syddanmark
  • Har erfaring med at implementere kvalitets- og sikkerhedskultur i en politisk ledet organisation
  • Har relevant akademisk uddannelse på master eller kandidatniveau
  • Har gode formuleringsevner og mestrer at formulere dig på skrift – også under tidspres
  • Har en proaktiv og positiv tilgang til opgaverne og et godt overblik, struktur og systematik
Af personlige kompetencer lægger vi vægt på, at du:

  • Er nysgerrig, proaktiv, modig og tør udfordre eksisterende praksis
  • Er kreativ og nytænkende i din opgaveløsning
  • Trives i en afvekslende hverdag med forskellige tempo i forhold til opgaverne
  • Deler og investerer tid og faglighed med dine kollegaer
  • Naturligt ser flerfaglighed som en vigtig forudsætning for opgaveløsningen


Om Kvalitet og Sikkerhed

Funktionen er en af fem funktioner i psykiatrisygehusets administration.

I Kvalitet og Sikkerhed får du 22 motiverede kollegaer. Opgaverne spænder over arbejdsmiljø, kvalitetsudvikling og –sikring, patientsikkerhed, data, registreringer og analyse, medarbejder-, patient- og pårørendetilfredshedsundersøgelser, forbedringsarbejde, medicinrådgivning og forebyggelse af tvang.

Administrationen understøtter sygehusets direktion og psykiatrisygehusets kliniske afdelinger og funktioner, der er fordelt i hele Region Syddanmark – fra Svendborg til Esbjerg.



Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen og ønskes besat snarest muligt og senest pr. 1. april 2024.

Psykiatrien i Region Syddanmark har enheder fordelt i hele Region Syddanmark, så en del kørsel i arbejdstiden i tjenestebil må påregnes, og det er derfor en forudsætning, at du har et gyldigt kørekort. Dit daglige arbejdssted er Administrationen på Lille Grundet Hulvej 25, 7100 Vejle.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst. Aflønningen vil derudover afhænge af dit kompetenceniveau med mulighed for forhandling af individuelle tillæg efter principperne i ”Ny løn”.

Med jobbet følger faglige udfordringer og muligheder for personlig udvikling. Vi lægger vægt på balance mellem arbejdsliv og privatliv og har fleksible arbejdstider og mulighed for at aftale dage med hjemmearbejde.



Vil du vide mere?

Har du spørgsmål til stillingen, eller ønsker du flere oplysninger, er du velkommen til at kontakte chefkonsulent i Kvalitet og Sikkerhed Anne Sophie Hensgen på tlf.nr. 30 91 20 59.



Ansøgning og samtaler

Der er ansøgningsfrist den 5. februar 2024.

Samtaler forventes afholdt den 20. februar 2024.

Alle kvalificerede uanset alder, køn, religion, etnisk tilhørsforhold og handicap opfordres til at søge stillingen.



Om psykiatrisygehuset

Psykiatrisygehuset er et af fem sygehuse i Region Syddanmark. Vi udreder og behandler borgere i alle aldre med psykisk sygdom.

Dit daglige arbejdssted vil være psykiatrisygehusets administration i Vejle. Her er vi cirka 110 medarbejdere, fordelt i Kvalitet og Sikkerhed, Økonomi og Planlægning, Klinisk IT, HR, Direktionssekretariatet og Sekretariat og Kommunikation. Sygehusets kliniske afdelinger og funktioner er fordelt i hele Region Syddanmark – fra Svendborg til Esbjerg. Læs mere om psykiatrisygehuset her: Psykiatrien i Region Syddanmark // Psykiatrien i Region Syddanmark (psykiatrienisyddanmark.dk)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Psykiatrien i Region Syddanmark, Lille Grundet Hulvej , 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5974249

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook