BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en skarp pen og forstår at formulere dig godt i såvel skrift som tale?
Mestrer du kunsten at formidle til forskellige ledelsesniveauer og evner at differentiere dit budskab i forhold til modtagerkredsen?
Kunne du tænke dig et job, hvor din erfaring styrker vores kommunikation og beslutninger omkring it og digitalisering?
IT og digitaliserings-området i Region Syddanmark er under reorganisering, og derfor skal vi bruge flere kræfter til at understøtte ledelsesbetjening og strategiudvikling på et område i rivende udvikling og med stor betydning i hverdagen for både borgere og patienter og regionens 25.000 ansatte.
Som AC-medarbejder hos Regional IT får du en nøglerolle i betjeningen af ledelsen på it-området både inden for regionen og nationalt. Du får mange forskellige opgaver og en hverdag, der er spændende og foranderlig.
Hvem er vi?
Udvalg og Kommunikation er et team i funktionsområdet Styring, der er en del af Regional IT. I teamet har vi ansvaret for at understøtte regionens ledelse med sekretariatsbetjening på it-området og koordinerer Region Syddanmarks indsatser på tværs af fællesregionale og nationale dagsordner på it- og digitaliseringsområdet. I forbindelse med reorganiseringen udvides teamet fra fem til syv medarbejdere, og du får mulighed for at være med til at forme de nye opgaver.
Om jobbet
Som AC-medarbejder skal du selvstændigt varetage en række af teamets opgaver, hvoraf de væsentligste er:
- Sekretariatsbetjene administrative mødefora på it-området med dagsordener, referater, mødeplanlægning og opfølgning
- Kvalitetssikre sager, der skal videre til ledelsesmæssig behandling samt sager, der håndteres i nationalt regi på it- og digitaliseringsområdet
- Levere sagsfremstillinger, beslutningsoplæg og præsentationer til forskellige ledelsesfora
- Understøtte udarbejdelse af strategier på it- og digitaliseringsområdet og opfølgning herpå
- Understøtte det tværregionale samarbejde på it- og digitaliseringsområdet i regi af bl.a. Regionernes Sundheds IT (RSI).
”Som AC-medarbejder har du en nøglerolle i at udforme og kvalitetssikre de sager og dagsordner, som ledelsen præsenteres for på it- og digitaliseringsområdet. Du medvirker gennem klar kommunikation og skarpe indstillinger til, at beslutningstagerne kan træffe oplyste afgørelser uagtet den kompleksitet, der ligger bag problemstillingerne.” – fortæller Sabrina Sofie Jensen, funktionschef.
Din baggrund og faglige ballast
Du har følgende faglige kompetencer og baggrund:
- Relevant videregående uddannelse, f.eks. cand. scient. pol., cand. scient. adm., cand. scient. san. publ. cand. mag m.v.
- Dokumenteret erfaring med sagsbehandling og ledelsesbetjening og/eller politisk betjening
- Erfaringer med sundheds-/it-området vil være en fordel
- Erfaring med at arbejde i en politisk organisation
- Har solid erfaring at trække på i forhold til det skriftlige arbejde, gerne mindst 2 års relevant erfaring
- Du er meget stærk på det kommunikative plan og formår at formidle dine budskaber tilpasset målgruppen.
Som person har du følgende egenskaber:
- Du har en analytisk og struktureret tilgang til dine opgaver
- Du besidder det drive, som gør det muligt hurtigt at nå resultater inden for fastsatte deadlines
- Du sikrer et højt informationsniveau, er proaktiv og iværksætter selvstændigt nødvendige aktiviteter for at nå i mål
- Du er er fleksibel og trives i en hverdag med både faste driftsopgaver og skiftende opgaver, som ikke altid kan planlægges
- Du er en positiv kollega og god holdspiller.
Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser.
Regional IT er den centrale itdriftsorganisation i Region Syddanmark og tæller i alt ca. 300 medarbejdere, der er fordelt på tre lokationer i henholdsvis Odense, Kolding og Vejle. Dertil kommer yderligere ca. 300 it-medarbejdere, der er ansat på sygehusene.
Vi tilbyder et varierende og udfordrende job inden for en sektor, hvor den nyeste teknologi tages i brug til gavn for borgerne og patienterne.
Vi bestræber os på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere. Som et element i dette tilbyder vi mulighed for hjemmearbejde op til 3 dage ugentligt.
Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling, og at vores medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver. Vi arbejder målrettet med kompetenceudvikling og laver løbende opfølgning på planer for efteruddannelse. Der er rig mulighed for at holde sig opdateret og skarp inden for sit felt.
Yderligere information
Din base bliver i Regionshuset i Vejle, hvor dine kolleger skaber rammen om et positivt, energisk og udfordrende arbejdsmiljø. Vi har fleksible arbejdsforhold, flekstid og en ugentlig arbejdstid på 37 timer.
For yderligere information om stillingen er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Judith Olsen på tlf. nr. 20 26 98 87 eller funktionschef Sabrina Jensen på tlf. nr. 23 35 43 03.
Løn og ansættelse i henhold til gældende overenskomst med forhandlingsberettigede organisation.
Sidste ansøgningsfrist er den 7. april 2024. Vi forventer at afholde indledende samtaler den 15. april 2024 og evt. anden samtalerunde den 22. april 2024.
Mellem første og anden samtalerunde kan du blive bedt om at besvare en eller flere test.
Stillingen ønskes besat senest den 1. juni 2024.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
Læs mere om Regional IT som arbejdsplads
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010856