Andreas har "Rema-blod" i kroppen

Foto: Andreas Cederløv // Andreas Cederløv.
Profilbillede

De royale har blåt blod i årerne, købmanden for Rema1000 i Søndermarken i Vejle har efter eget udsagn Rema-blod i årerne. Andreas Cederlöv har været tilknyttet koncernen nærmest hele sit liv, og nu er han selvstændig købmand.

Under mottoet ”Kunden er vores øverste chef” navigerer alle ansatte i Rema1000 i Søndermarken målrettet, engageret og med positiv tankegang i deres dagligdag.

Allerede som 13-årig fik Andreas Cederlöv sin faste gang i Rema1000. Da startede han nemlig som frugtpakker.

”Jeg blev skoletræt efter 9. klasse, så da blev jeg fuldtidsmedarbejder i en Rema1000 i Viborg,” fortæller Andreas.

”Herefter gik det slag i slag via forskellige Rema1000 butikker i stillinger som både souschef og elev og souschef igen, inden jeg endte her i Søndermarken, hvor jeg åbnede butikken sidste år.”

Medvirker til en nemmere hverdag

Andreas går meget op i, at butikken er med til at inspirere kunderne til deres daglige indkøb. Der står opskrifter rundt omkring i butikken, både ved køledisken med kød og i afdelingen med frugt og grønt.

”Jeg ved, at der er mange kunder, der ikke har besluttet sig for, hvad de skal have at spise i dag, når de går ind i butikken,” siger Andreas.

”Det vil vi gerne gøre det nemmere for dem at tage beslutning om. Samtidig vil vi også gerne inspirere til lidt sundere måltider, hvor vi f.eks. vægter frugt og grønt meget højt.”

Som medarbejder i Rema1000 Søndermarken får man lov at forme sin egen arbejdsdag. Forstået på den måde, at Andreas som leder praktiserer frihed under ansvar.

”Jeg tror meget på det enkelte menneske og dets vurderingsevne,” siger Andreas. ”I stedet for at lave en masse regelsæt, lader jeg medarbejderne selv tage nogle beslutninger, så de også får mulighed for at tage ejerskab over deres valg.”

Der er 35 medarbejdere i butikken i Søndermarken.

”Kunden er vores øverste chef”

Andreas siger det nærmest som et mantra.

”Det er sindssygt vigtigt for mig, at mine ansatte sætter dette udsagn øverst på listen med værdier,” understreger han.

”Vi skal altid sørge for at fornemme, hvad kunden vil have og gå målrettet efter det.”

”Vi er jo en discountforretning, der lever af at sælge billige varer. Det er vi stolte af. Derudover er det vigtigt, at vi tænker positivt offensivt. Der er ingen tvivl om, at jeg er en offensiv købmand – varer sælger varer.”

Hen over de næste par år vil Andreas fokusere meget mere på lokalområdet. Nu er butikken etableret og godt i gang, så nu har han overskud til at engagere sig meget mere i lokale tiltag.

I forhold til samarbejdet med de øvrige Rema1000 butikker i Danmark, er der en del kontakt og samarbejde med de to Rema1000 butikker, der ligger tættest på Søndermarken.

Altid til rådighed

Det ligger Andreas meget på sinde, at alting kører, som det skal. Både i butikken og blandt medarbejderne. ”Jeg har understreget over for mine ansatte, at de altid kan komme til mig, hvis der er noget, der ikke fungerer. Det gør de også – de ved, at jeg er meget ambitiøs, og at jeg kun er interesseret i at køre en pletfri forretning.”

Rema1000 Søndermarken har sin egen Facebookside, som er værd at følge. Her kan du se de mange gode tilbud, butikken kører med.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Rema 1000 Søndermarken
Mød redaktionen
Profilbillede
Mattias Sundroos ms@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Martin Johannes Madsen mjm@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Emilie Bjergegaard eb@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Søren Schrøder Rasmussen ssr@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Markus Ingemann mi@vores-mediehus.dk