BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
I forbindelse med, at et par af vores dygtige socialrådgivere skal ud og prøve nye veje, søger vi nye dygtige socialrådgivere, som kan hjælpe os med at fortsætte implementeringen af Barnets lov i Familieafdelingen.
Om jobbet
Da vi søger rådgivere i forskellige teams, må du gerne i din ansøgning skrive, hvilket team du foretrækker at arbejde i.
Vi søger en socialrådgiver i Børneteamet 1. maj 2024 eller snarest herefter og en socialrådgiver i Modtagelsen pr. 1.juni 2024. Der er tale om faste stillinger.
I Familieafdelingen bliver du en del af en afdeling med et højt fagligt niveau, hvor vi tager fælles ansvar og spiller hinanden gode. Som rådgiver i Familieafdelingen vil du opleve, at du har mulighed for tæt samarbejde og sparring med dine kollegaer, faglig konsulent og ledelse. Vi deltager som oftest to rådgivere på store netværksmøder, hvilket blandt andet giver mulighed for at være mere nærværende i mødet med børn, unge og familier. I dagligdagen og ved sagssparring med teamleder, faglig konsulent og øvrige ledelse, vil du opleve, at der er fokus på fælles ansvar og at finde den mest meningsfulde støtte for de børn, unge og familier, som vi er her for at hjælpe.
Dine primære arbejdsopgaver i Modtagelsen vil være:
- Generel sagsbehandling – herunder mødeafholdelse, rådgivning og vejledning
- Håndtering af underretninger
- Råd og vejledningsmøder
- Akutte opgaver
- Afholdelse af Screeningsmøder
- Inddragelse af barnet, herunder samtaler med børn
- Iværksætte forebyggende foranstaltninger samt følge op på disse
Dine primære arbejdsopgaver i Børneteamet vil være:
- Generel sagsbehandling – herunder mødeafholdelse, rådgivning og vejledning
- Håndtering af underretninger
- Akutte opgaver
- Iværksætte dag- og døgnforanstaltninger, samt følge op på disse
- Inddragelse af barnet, herunder samtaler med børn
- Iværksætte forebyggende foranstaltninger samt følge op på disse
- Udarbejdelse af Afdækninger, Børnefaglige undersøgelser og Barnets Plan
Vi har fokus på et godt og tæt samarbejde med barnet/den unge, forældrene, netværket og vores samarbejdspartnere. I Familieafdelingen arbejder vi helhedsorienteret og dialogbaseret i sagsbehandlingen, hvor fokus er øget inddragelse af såvel privat som professionelt netværk, og hvor familien, barnet og den unge er medspillere gennem inddragende netværksmøder. Det er en fordel, hvis du har erfaring med netværksinddragelse.
Om os
Familieafdelingen er beliggende i Skolegade 1 og på Boulevarden 19HK i Vejle. Vi er organiseret i fire rådgiverteams; Administration og Modtagelse, Børn, Børn med funktionsnedsættelse og Unge.
Modtagelse: Modtager alle underretninger, foretager 24-timers vurdering, foretager screening, giver råd og vejledning samt iværksætte støtte efter §30 og handler i akutte sager.
Børn: Målgruppen er 0-15 år. Her foretages afdækning, udarbejdelse af børnefaglig undersøgelse, samt udarbejdelse af barnets plan. Der iværksættes støtte efter Barnets Lov samt der afholdes opfølgning på foranstaltning.
Børn m. funktionsnedsættelse: Målgruppen er 0-15 år, hvor barnet har en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. I teamet foretages målgruppeafklaring, bevilling og opfølgning vedrørende handicapkompenserende ydelser. Her udarbejdes børnefaglig undersøgelse og barnets plan. Der iværksættes støtte efter Barnets Lov samt der afholdes opfølgning på foranstaltning.
Unge: Målgruppen er 15-18 (23) år, hvor den unge kan have enten sociale udfordringer og/eller fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Her udarbejdes børnefaglig undersøgelse og Barnets plan. Der iværksættes støtte efter Barnets Lov samt der afholdes opfølgning på foranstaltning. I teamet foretages ligeledes målgruppeafklaring, bevilling og opfølgning vedrørende de handicapkompenserende ydelser i sager hvor den unge har en
funktionsnedsættelse. I Unge er vi optaget af den gode overgang til voksenlivet.
Vi tilbyder dig
- Et meningsfyldt job i en ambitiøs afdeling med fagligt dygtige kollegaer, som brænder for deres arbejde.
- En omskiftelig hverdag med fart på, og hvor vi trives med at dagene aldrig er ens.
- Et godt arbejdsmiljø hvor kollegaer er gode til at være der for hinanden, der er fokus på det gode fællesskab i teams og på tværs af afdelingen.
- En ledelse, som lytter, tager ansvar og sætter handling bag ord, samt er villig til at prøve nye tiltag af og tænke ud af boksen.
- En arbejdsplads, der tør gå nye veje, tænke kreativt og hele tiden ønsker at udvikle sig – samt har fokus på medarbejderinddragelse.
- Mulighed for hjemmearbejde, når den daglige drift tillader det.
- Intro og mulighed for sparring ved faglig konsulent. Vi sikrer, at du får den bedst mulige introduktion til arbejdet og afdelingen herunder sidemandsoplæring.
- Kompetenceudviklingsmoduler, hvor du som ny introduceres til, hvordan vi arbejder i Familieafdelingen.
- Introduktion til samt besøg hos relevante samarbejdspartnere.
- Supervision.
- At du er uddannet socialrådgiver eller socialformidler – erfaring fra børne- og ungeområdet vægtes højt.
- At du ser vigtigheden i, og formår at arbejde tæt sammen med familiernes private og professionelle netværk.
- At du er faglig og skriftlig stærk – og både kan arbejde selvstændigt og sammen med andre.
- At du betragter faglighed, dokumentation, opfølgning, struktur og overblik som en naturlig del af dit arbejde – og har fokus på sagsflow.
- At du kan håndtere, at der altid vil være arbejdsopgaver, som skal varetages.
- At du kan bevare overblikket og prioritere opgaverne i en travl hverdag med komplekse opgaver.
- At du trives i en uforudsigelig hverdag med akutte opgaver.
- At du har en anerkendende tilgang – og samtidig trives i rollen som myndighedsrådgiver.
- At du formår at mentalisere og er interesseret i at blive bedre til dette.
- At du har lyst til at indgå i og bidrage til et godt arbejdsmiljø.
- Erfaring i DUBU er en fordel, men ikke et krav.
- At du har kørekort, da der ofte forekommer møder ud af huset.
Stillingen er på 37 timer. Forventet tiltrædelse 1. juni 2024 gerne før.
Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst og principperne i Lokal Løndannelse.
Der udbetales et fast fleksibilitetstillæg ift. arbejdstider, da der kan forekomme
arbejde uden for almindelig kontortid – dette som oftest planlagt.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning med referencer og dokumentation for uddannelse inkl.
karakterblad senest 21. april 2024. Samtaler afholdes 24. april 2024.
Har du lyst til at vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte:
leder af Administration- og Modtagelse: Susanne Vind, tlf. 26 25 52 35
leder af Børneteam Mette Skytte, tlf. 23 99 99 48
faglig konsulent i Børneteamet, Marianne Baagø, tlf. 51 14 21 52
Attester
Vi indhenter børneattest og offentlig straffeattest med samtykke.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=554f7bf5)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6024570