Er du klar til at prøve noget nyt i din HR-karriere? Har du erfaring med at arbejde i en HR-afdeling og har du lysten til at løse alt fra personaleadministrative opgaver til svære personalesager, så er dette jobbet for dig!
Om jobbet
Jobbet som HR-personalekonsulent indeholder mange spændende og varierende opgaver, som du løser selvstændigt eller i samarbejde med dine kolleger på HR-kontoret. Din portefølje vil blandt andet bestå af administrative opgaver i forhold til:
- Lønfastsættelse i forbindelse med ansættelse af nye kolleger i forvaltningen
- Rekrutteringsprocesser, hvor vi bistår lederen i den gode ansættelsesproces
- Administrative opgaver fra ansættelse til fratrædelse – det kan eksempelvis være på årlige opfølgninger, gode onboardingprocesser og generel løbende support til vores ledere
- At bistå lederne med personalesager
- At understøtte og supportere ledere med generel personaleadministration.
I HR-teamet er vi i forvejen en personalejurist, en personalekonsulent og vores afdelingsleder, som også er udviklingskonsulent. I 2026 får vi også en kontorelev. Vi glæder os alle til at tage godt imod dig som vores nye kollega.
Vi tilbyder dig
En stilling med stor grad af indflydelse og gode muligheder for faglig og personlig udvikling. Vi tilbyder mulighed for hjemmearbejde i koordinering med teamet. Vi vil hinanden i teamet og har et godt og konstruktivt samarbejde.
En arbejdsplads med mange forskellige fagligheder i afdelingen og med mange ledere og kolleger, som ser frem til at samarbejde med dig. Vi sætter stor pris på at levere en god service i Teknik & Miljø og at være med til at skabe en god arbejdsplads, som sammen kan levere den gode service til den enkelte borger. Vi har et stort fokus på at spille hinanden gode i HR og resten af forvaltningen, og du vil møde en forvaltning, hvor ledelsen prioriterer dette højt.
Din nye arbejdsplads befinder sig i arkitektonisk smukke rammer, hvor du vil kunne nyde godt af frugtordning, fri adgang til te og kaffe samt betalt frokostpause.
Hvis du tager offentlig transport, ligger kontoret kun 100 meter fra togstation og busterminal.
Vi forventer, at du:
- har erfaring fra en HR-afdeling
- har lyst til at indgå i et mindre team om det tætte, faglige samarbejde
- trives med en varieret hverdag med mange ad hoc-opgaver
- har mod på at kaste dig ud i nye opgaver
- byder konstruktivt ind med input
- har humor og et godt humør
- Har erfaring med offentlige overenskomster
Om os
Vejle Kommune har fuld fart på udviklingen. Vi har en befolkningstilgang på ca. 900 borgere om året, nye virksomheder flytter til, og flere boliger skyder op.
Teknik & Miljø er en effektiv forvaltning, der går foran i den strategiske og fysiske udvikling i kommunen. Desuden udvikler vi hele tiden den måde, vi leverer service til borgerne på.
Stabene består af 5 afdelinger med i alt ca. 80 dedikerede medarbejdere, heraf 4 ledere. Du vil opleve kompetente og topmotiverede kolleger, som ser sig selv som afgørende medspillere i forvaltningens ambition om at skabe rammebetingelser, der understøtter den strategiske og fysiske udvikling og drift af Vejle Kommune.
HR er placeret i afdelingen HR, Kommunikation & Support i Stabene. I afdelingen HR, Kommunikation & Support hører Kommunikation, sekretærer og receptionen også til.
Vi er i alt 14 kolleger i afdelingen og har til huse i den administrative del af Teknik & Miljøforvaltningen på Kirketorvet 22.
Stabene består desuden af Politik & Jura, Økonomi & Analyse, Kørsel & Controlling samt Den Boligsociale Helhedsplan.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast stilling med 30-37 timer/ugen.
Der er mulighed for fleksibel arbejdstid.
Stillingen er til besættelse 1. august 2025.
Løn og ansættelsesvilkår efter overenskomst og principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er den 16. maj 2025. Vi har udvælgelsesmøde den 20. maj 2025.
Vi afholder 1. samtale den 23. maj og 2. samtale den 28. maj 2025.
Har du lyst til at vide mere?
Hvis du ønsker yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at ringe til afdelingsleder Louise Kolind-Sporring på mail louko@vejle.dk eller tlf. 42 42 98 97 (send evt. en sms og aftal et tidspunkt).
Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse i forbindelse med ansættelsen.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
HR, Kommunikation & Support, Kirketorvet, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3e137b63-00c6-4329-8626-60a222825d16