Optikeren har solgt “usynlige” produkter i 35 år

Foto: Finn Frandsen .
Profilbillede
dato

I brillebranchen køber du et produkt, du først kender kvaliteten af, når dine briller er købt og betalt. 

Glas kommer i mange variationer og kvaliteter, og hos Optiker Frandsen er vi bevidste om, at det kan være en svær opgave at navigere i. 
Derfor er det nogle helt grundlæggende parametre som tillid, tryghed, kvalitet og service, der er butikkens fundament.

“Det skal være en god oplevelse at komme til os med en synsudfordring og føle, at du kan slappe helt af og bare lade dig vejlede af os, så vi kan hjælpe dig bedst muligt med at få det optimale ud af dit syn.
Ved hjælp af de fire parametre og det allernyeste teknologiske måleudstyr, kommer vi godt i mål med at optimere dit syn,” indleder Finn Frandsen, indehaver af Optiker Frandsen.

Efter sin læreperiode som optiker, indgik Finn et samarbejde med to kollegaer.
I 20 år drev de flere butikker sammen, inden de gik hver til sit.

Finn beholdt butikken på Nørretorv i Vejle, hvor han nu er gået ind ad døren i mere end 35 år.

Navnet Optiker Frandsen er valgt for, på simpel vis at fortælle, hvad det handler om – at du kan få hjælp til alt inden for syn og øjne. Men Optiker Frandsen er mere end bare en brillebutik.

Tillid er tryghed
Det er ikke lige meget, hvad du putter ind i øjnene eller foran dem, og hos Optiker Frandsen sælger vi et ”usynligt” produkt i form af brilleglas og kontaktlinser. 
Derfor er det vigtigt for os, at kunderne føler sig trygge og kan stole på os. 

Her handler det ikke om at sælge så meget som muligt, men om at sørge for, at kundens behov opfyldes optimalt.

“Tillid og tryghed er vanvittigt vigtige, fordi vi forhandler nogle produkter, der har noget med din sundhed at gøre,” forklarer Finn.

Det er en langsigtet strategi, der giver glade kunder. Og glade kunder kommer gerne igen.

“Som optikere bliver vi bare aldrig trætte af at se smilet brede sig i ansigtet på en af vores kunder, der pludselig får de optimale synsforhold,” fortæller Finn.

Derfor handler det for Optiker Frandsen også om kvalitet og om ordentlig rådgivning, så kunderne får det, der passer til deres individuelle behov – ikke mere og ikke mindre.

“Ordentlig rådgivning sætter vi en ære i. Vi kaster ikke om os med fagudtryk.
Vi giver dig den viden, du har brug for, inden du vælger dine nye briller,” forklarer Finn.

Farver på hverdagen
I øjeblikket sker der en masse spændende ting i butikken. 

Vi har for nyligt lanceret to nye brillekoncepter, hvor kundens behov og pengepung er i fokus.
Udover de to nye brillekoncepter, har vi netop også modtaget vores egen brillekollektion, Filica by Frandsen.

“Vi har ønsket at lege med farverne og har givet kreativiteten frit spil, fordi det hele nogle gange også kan blive lidt for ”ordentligt',” fortæller Finn.

Filicabrillerne giver kunderne nogle valgmuligheder, som de ikke plejer at se.

“Filica er livsglæde og god energi,” tilføjer han.

God service går aldrig af mode
Det hele bliver rundet af med god service.

“...for god service går bare aldrig af mode,” påpeger den erfarne optiker. 

Vi pudser, retter, renser og fikser dine briller lige så længe du har dem.
Og det koster ikke noget.

De fire medarbejdere i vores butik kender alle sammen hinandens kunder og kunderne kender også os.
Det gør det hele mere familiært og uformelt.

“Det er vigtigt, at du som kunde ikke har følelsen af at have snakket med 'en eller anden' i telefonen eller i butikken, sidst du var her,” forklarer Finn.

Der er genkendelighed, når du kommer i butikken, og det gør, at vi har mange faste kunder, som vi kender navnene på, når de kommer ind ad døren.

“Det er en dejlig følelse at komme ind et sted, hvor personalet ved, hvem man er, og hvor man ikke hver gang skal forklare forfra, hvorfor ens briller skal rykkes lidt op ved det ene øre,” fortæller Finn.

Det gør det også dejligt for Finn og kollegerne at gå på arbejde, fordi det gør tonen afslappet og uformel.

“Vi synes jo selv vi har en humor i verdensklasse, og den energi, en god stemning sender ud i luften, kan man jo mærke som kunde, når man kommer ind,” tilføjer han.

Vi kender nok alle sammen fornemmelsen af, at ens parader ryger ned, når man kan have gode uformelle snakke om stort og småt.
Det betyder meget for medarbejderne i Optiker Frandsen, fordi vi føler, at vi gør en forskel for kunderne.

“...og så skader det vel heller ikke, at vi går herfra med et smil på læben – både kunderne og os, der arbejder her,” afslutter Finn.

Du kan læse mere om Optiker Frandsen på deres hjemmeside her eller på deres Facebook her!

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Finn Frandsen