Spændende mulighed som projektleder i ambitiøs kommunal afdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Kribler det i dig efter at bruge din faglighed til at skabe værdi i praksis? Har du gå-på-mod og et skarpt analytisk blik? Og vil du være en del af en spændende afdeling, hvor vi arbejder med kommunens overordnede økonomistyring, analyser og automatiserings- og effektiviseringsprojekter? Så er det dig vi mangler.
 Om Vejle Kommune.

Vejle kommune er Danmarks 5. største og en af de mest effektivt drevne kommuner i landet.  I Økonomi & Arbejdsmarked driver og understøtter vi kommunen professionelt gennem digitalisering, økonomistyring og udbud. Vi arbejder med effektiviseringer, analyser og projekter på en måde, der skaber et solidt beslutningsgrundlag for ledere og politikere, samtidig med at det gavner medarbejdernes daglige arbejde og dermed organisationen som helhed. Vi er ambitiøse og har et stort ønske om at gøre en forskel for borgerne i Vejle, og derfor har vi brug for dig.  
 Om jobbet

Vi arbejder hele tiden med, hvordan vi kan forbedre kommunens drift gennem digitalisering, effektiviseringer og en bedre brug af data. Aktuelt er vi i gang med et større faktura-flow projekt, hvor kommunens købsfakturaer skal automatiseres. I den forbindelse har vi brug for en projektleder, der har mod på at tage ejerskab over projektet og drive det fremad.  Du vil som projektleder få ansvaret for at analysere automatiseringspotentialet og for at udvikle en businesscase for projektet. Derfor leder vi efter dig, der arbejder systematisk og som ikke er bange for at kaste dig ud i nye projekter. Projektet kræver, at du kan sætte dig ind i nye systemer og det data, der ligger i dem, og at du er i stand til at identificere mønstre i fakturaerne, der kan danne grundlag for udviklingen af automatiseringsprocesser.  

Vi forventer, at fakturaflowprocessen vil tage omtrent 50 % af din tid, mens den resterende del af din opgaveportefølje vil blive formet sammen med dig. Opgaverne kunne inkludere:
 

  • Analyseopgaver af økonomi og aktivitetsdata, der kan identificere udfordringer og løsninger i kommunens drift, så beslutninger træffes på et veloplyst grundlag
  • At bidrage til procesoptimering og arbejdsgangsanalyser, der kan bidrage til afbureaukratisering og mindre frustration hos medarbejderne
  • Understøttelse af ledelse i form af udarbejdelse af oplæg, dagsordenspunkter og notater samt sparring baseret på analyser og resultater
 Vi forestiller os, at du:
 

  • Arbejder selvstændigt og engageret og er klar til at tage ejerskab over og drive et stort projekt fremad
  • Er struktureret og hurtigt kan sætte dig ind i nye og komplekse områder
  • Er analytisk, nysgerrig og kritisk i din tilgang
  • Har en interesse for IT-systemer og IT-infrastruktur – eller i hvert fald ikke er skræmt af dem
  • Er ambitiøs og drevet af at gøre en forskel 
  • Har stærke samarbejdsevner og kan skabe resultater sammen med andre
 Din baggrund:
 
Din præcise uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse på universitetsniveau.
 Om os 

Vi er en ambitiøs afdeling fuld af spændende og udfordrende opgaver. Vi skal understøtte, at de økonomiske midler fordeles på en gennemsigtig og balanceret måde, og så har vi en ambition om at udvikle den bedste økonomistyring i Danmark. Vi tror, at en mere datadreven proces er helt essentiel for at nå dette mål. Som projektleder i den centrale budgetafdeling får du en stor rolle i denne udvikling. Her er du helt inde i maskinrummet af den kommunale organisation, og dit arbejde kan gøre en stor forskel for, hvordan – og hvor godt - vi som kommune løser vores opgave. 
Du bliver en del af et fagligt stærkt team inden for budget- og økonomistyring, analyse, optimering og projektledelse. Du vil få dygtige og engagerede kolleger med forskellige faglige baggrunde, men som har det til fælles, at de synes, det er sjovt og spædende at gå på arbejde. Vi er en afdeling med høj trivsel og vi sætter stor pris på metodefrihed, faglig sparring og en uformel omgangstone. 

Vi glæder os til at byde dig velkommen som en del af vores team.
 Ansættelsesvilkår

Der er tale om en fast fuldtidsstilling. 
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.

Vi forventer at afholde samtaler d. 20. juni 2024 og evt. 2. samtale d. 25. juni 2024. 
 Ansøgningsfrist

Ansøgningsfrist er d. 16. juni 2024 kl. 23.59. 
 Har du lyst til at vide mere?

Du kan få flere oplysninger ved at henvende dig til analysekonsulent Sarah Yde Junge på tlf. 
23 27 93 56 eller mail Sayju@vejle.dk .
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=5a1dbb24)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6056117

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook