Sushikok: ”Det er kvaliteten, der er kerneværdi nummer ét”

Foto: Atami Sushi. På billedet ses ejer Zenghui Lin.
Profilbillede

God service. Råvarer af den bedste kvalitet. Unikt bestillingssystem som den første i Danmark. Hvad mere kan man ønske sig, når lysten til autentisk sushi melder sig?

Selvom Zenghui Lin egentlig har en universitetsuddannelse indenfor programmering, har han aldrig sat foden indenfor den branche. Han har altid stået i et køkken. Det var nemlig her, han følte sig hjemme.  

Inden åbningen af den første afdeling af Atami Sushi havde Zenghui Lin arbejdet som sushikok i syv år på flere forskellige sushirestauranter. Men det var da, han havde udviklet sit egen system, der gjorde det lettere at drive en restaurant, at han besluttede sig for at følge sin passion og åbne sit eget sted: 

”Det har altid været min drøm at åbne mit eget sted. Jeg ved nemlig, hvordan man laver den bedste, friske sushi.” 

Et helt særligt koncept 

Den første Atami Sushi kunne slå dørene op i Kolding i 2017. Dernæst kom afdelingen i Vejle, og han har senest åbnet tredje filial i Fredericia.  

Alle restauranter bruger en særlig metode til bestilling af mad. Hvert bord har sin egen tablet, hvor kunderne kan aflægge deres ordre, hvorefter bestillingen sendes direkte ud til køkkenet. Sushikokkene modtager kundernes ønske, og maden er undervejs med det samme. 

Atami Sushi er den første restaurant i Danmark til at bruge tablet som bestillingssystem.

Zenghui Lin forklarer, at det er et vigtigt skift, da de tidligere brugte meget papir, når tjenerne tog imod kundernes ordrer. Det var både spild af tid og ikke mindst papir. Den nuværende fremgangsmåde er lettere for alle og mere bæredygtig. 

Alle ansatte i restauranten gennemgår også et helt særligt træningsforløb, som Zenghui Lin kalder ’Atami-systemet’.

Det er en måde at uddanne nye tjenere på, der måske ikke har beskæftiget sig med sushi før. Herigennem kommer tjenerne til at få indsigt i og viden indenfor det, de serverer, så de derefter kan yde den bedste service. 

Restauranterne har også alle indført ’all you can eat’-princippet – kunderne betaler én pris, hvorefter de kan spise så meget sushi, som de har lyst til. 

Kvalitet i højsædet 

”Det er kvaliteten, der er kerneværdi nummer ét hos Atami Sushi.”

Sådan fortæller Zenghui Lin. De modtager fisk af den højeste kvalitet, og forretningen har en meget høj standard, som leverandørerne skal leve op til.  

Den høje kvalitet gør også, at restauranten ofte kan opdatere menuen. Udvalget af sushi fornyes med jævne mellemrum, så kunderne kan blive introduceret for mange forskellige produkter, smage og sammensætninger. Der skal altid være noget nyt og spændende på menuen. Og det lader til, at de forskellige fokuspunkter har en positiv effekt: 

”Når vores kunder først har besøgt Atami Sushi én gang, kommer de altid tilbage igen. Jeg tror, at det er fordi, vi altid tilbyder den bedste service og den allerbedste sushi.” 

Du kan booke bord og læse mere om butikkerne på hjemmesiden og deres Facebook-profil

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Atami Sushi
Mød redaktionen
Profilbillede
Mattias Sundroos ms@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Martin Johannes Madsen mjm@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Emilie Bjergegaard eb@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Søren Schrøder Rasmussen ssr@vores-mediehus.dk
Profilbillede
Markus Ingemann mi@vores-mediehus.dk