BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø for medarbejdere og ledere på det regionale socialområde, så de kan levere de bedste specialiserede tilbud til borgerne? Så har du chancen nu!
På Socialområdet i Region Syddanmark leder vi efter en arbejdsmiljøkonsulent, der kan arbejde både på strategisk niveau med udvikling på tværs af socialområdet og med konkrete tiltage helt tæt på afdelingslederne – alt sammen for at styrke vores arbejdsmiljø.
Det gode arbejdsmiljø er vores fundament
På socialområdet er fundamentet for, at vi lykkes, at medarbejdere trives og har et godt arbejdsmiljø. Som arbejdsmiljøkonsulent har du derfor en vigtig rolle i organisationen. Du kommer til at arbejde tæt sammen med ledere og medarbejdere på de sociale tilbud for at fremme det gode arbejdsmiljø, så de har de bedste forudsætninger for at møde borgerne med nærvær og arbejdsglæde hver dag.
Du bliver en del af socialområdets afdeling - Drift og Udvikling - i regionshuset i Vejle, hvor du bliver tilknyttet teamet ”Ledelsessekretariatet”, der består af seks medarbejdere og en teamleder.
Du er den eneste arbejdsmiljøkonsulent på socialområdet, men ud over samarbejdet med ledere og medarbejdere på tilbuddene, vil du bl.a. arbejde tæt sammen med vores trivselskonsulent, forbedringskonsulenter og regionens HR-afdeling.
I Drift og Udvikling har vi en uformel omgangstone og vægter både opgaveløsning og trivsel meget højt. Du vil opleve fleksibilitet og indflydelse på arbejdets tilrettelæggelse, hvor der også er mulighed for en hjemmearbejdsdag, når opgaverne tillader det.
Dine primære opgaver bliver:
Stillingen vil give dig en spændende arbejdsdag med varierende opgaver, hvor du både vil få brugt kompetencer ift. proces, analyse, formidling og ikke mindst samarbejde og netværk i et tværfagligt miljø. Dit fokus vil være der, hvor der aktuelt er størst behov i forhold til at styrke arbejdsmiljøet.
På nuværende tidspunkt er det opgaver som:
• Støtte og sparring til afdelingsledere før, under og efter besøg af Arbejdstilsynet og understøtte deling af viden på tværs af socialområdet
• Oplæg og drøftelser i arbejdsmiljøorganisationen på de enkelte centre
• Udarbejdelse og vedligehold af retningslinjer på området i samarbejde med medarbejdere og ledere
• Tovholder for et løsningsteam for arbejdsmiljø, der arbejder på tværs af socialområdet med at skabe gode løsninger på området og tovholder for netværk for arbejdsmiljøkonsulenter, herunder skrive dagsordener og referater
• Administrator og underviser på Safety-net, som er socialområdets it system til indrapportering af arbejdsulykker
• Tovholder på MTU proces, herunder understøtte udvalgte ledere i deres arbejde med resultaterne.
Nogle opgaver kommer du til at løse selvstændigt, andre i samarbejde med socialområdets trivselskonsulent og andre kollegaer i afdelingen eller i små arbejdsgrupper med medarbejdere eller ledere fra de sociale tilbud.
Vi har brug for, at du:
• har viden og erfaring med at arbejde med arbejdsmiljølovgivningen og samarbejde med arbejdstilsynet - gerne fra et velfærdsområde
• har en relevant videregående uddannelse og høj faglig viden
• har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
• er analytisk bevidst og metodisk funderet, da arbejdet stiller krav til håndtering af dataindsamling og –bearbejdning
Som person har du gode stærke samarbejdsevner, evnen til at udfordre eksisterende praksis konstruktivt og så er du god til at holde hovedet koldt i presserede situationer. Du er imødekommende og tryghedsskabende, og det falder dig naturligt at opbygge gode relationer. Derudover er du vedholdende i forhold til opfølgning. Du brænder igennem med dine budskaber ved at være stærk i din formidling, både skriftligt og mundtligt.
Oplysninger om stillingen
Stillingen forankres ledelsesmæssigt i Socialområdet, Drift og Udvikling i Region Syddanmark, som er en afdeling med ca. 25 medarbejdere. Du får arbejdsplads i regionshuset i Vejle, men du skal have lyst til fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor der også er arbejdsdage på de enkelte sociale tilbud spredt ud over hele Region Syddanmark. Det er derfor nødvendigt, at du har kørekort.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest fra 1. maj 2024.
Yderligere information om stillingen kan du få ved henvendelse til teamleder Anne Plougmann Lindsted på apl@rsyd.dk / 2462 8632 eller trivselskonsulent Anne Visby Anne.Visby.Christensen@rsyd.dk / 5179 3004.
Ansøgningsfristen er den 14. februar 2023.
Der afholdes samtaler den 20. februar 2024 og anden samtale den 26. februar 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven , 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5981904