Arbejdsmiljøkonsulent med stærke relationelle kompetencer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Et godt arbejdsmiljø er forudsætningen for, at medarbejdere og ledere på det regionale socialområde kan skabe de tilbud, som borgere med højt specialiserede behov har brug for. Vi søger en dygtig kollega, der kan bidrage til dette gennem understøttelse af ledere og medarbejdere på arbejdsmiljøområdet. Hvis du synes det lyder spændende - og samtidig er struktureret, systematisk og god til at skabe relationer, så har vi måske jobbet til dig.

Om stillingen
Som arbejdsmiljøkonsulent vil du i tæt samspil med ledere og medarbejdere på de sociale tilbud arbejde for at fremme det gode arbejdsmiljø, så de har de bedste forudsætninger for at møde borgerne med nærvær og arbejdsglæde hver dag. Du vil arbejde både på strategisk, taktisk og operationelt niveau, da arbejdsmiljøarbejdet kræver indsatser og fokus på alle niveauerne.

Du bliver en del af Socialområdets afdeling - Drift og Udvikling - i regionshuset i Vejle. Her bliver du tilknyttet teamet ”Ledelsessekretariatet”, der består af seks medarbejdere og en teamleder.
Udover samarbejdet med ledere og medarbejdere på tilbuddene vil du bl.a. arbejde tæt sammen med vores trivselskonsulent, forbedringskonsulenter og regionens HR-afdeling. I Drift og Udvikling har vi en uformel omgangstone og vægter både opgaveløsning og trivsel meget højt.

Dine primære opgaver bliver:
Som arbejdsmiljøkonsulent vil dine opgaver blive fokuseret der, hvor der aktuelt er størst behov i forhold til at bidrage til at styrke arbejdsmiljøet. På nuværende tidspunkt er det opgaver som:

  • Støtte og sparring til afdelingsledere før, under og efter besøg af Arbejdstilsynet og understøtte deling af viden på tværs af socialområdet
  • Oplæg og drøftelser i arbejdsmiljøorganisationen på de enkelte centre
  • Udarbejdelse og vedligehold af retningslinjer på området i samarbejde med medarbejdere og ledere
  • Tovholder for socialområdets tværgående løsningsteam for arbejdsmiljø og netværk for arbejdsmiljøkonsulenter
  • Administrator og underviser på Safety-net, som er socialområdets it system til indrapportering af arbejdsulykker
  • Tovholder på MTU proces, herunder understøtte udvalgte ledere i deres arbejde med resultaterne.
Du vil løse dine opgaver selvstændigt, i samarbejde med socialområdets trivselskonsulent og andre kollegaer i afdelingen eller i små arbejdsgrupper med medarbejdere eller ledere fra de sociale tilbud.

Vi forventer, at du:

  • er engageret og brænder for at styrke arbejdsmiljøet på socialområdet
  • har viden og erfaring med at arbejde med arbejdsmiljølovgivningen og samarbejde med arbejdstilsynet - gerne fra et velfærdsområde
  • har en relevant videregående uddannelse og høj faglig viden
  • har lyst til at arbejde i en politisk styret organisation
  • er analytisk bevidst og metodisk funderet, da arbejdet stiller krav til håndtering af dataindsamling og –bearbejdning
  • har kørekort, da der vil være kørsel i hele regionen
Som person er du god til at holde hovedet koldt i presserede situationer, har stærke samarbejdsevner og evnen til at udfordre eksisterende praksis konstruktivt. Du formår at opbygge gode relationer, da du er imødekommende og tryghedsskabende, og du er vedholdende i forhold til opfølgning. Du brænder igennem med dine budskaber ved at være stærk i din formidling, både skriftligt og mundtligt.

Oplysninger om stillingen
Stillingen forankres ledelsesmæssigt i Socialområdet, Drift og Udvikling i Region Syddanmark, som er en afdeling med ca. 25 medarbejdere. Du får arbejdsplads i regionshuset i Vejle, men du skal have lyst til fleksibel arbejdstilrettelæggelse, hvor der også er arbejdsdage på de enkelte sociale tilbud spredt ud over hele Region Syddanmark.

Stillingen ønskes besat fra 1. marts 2024.

Yderligere information om stillingen kan du få ved henvendelse til teamleder Anne Plougmann Lindsted på apl@rsyd.dk / 2462 8632 eller trivselskonsulent Anne Visby Anne.Visby.Christensen@rsyd.dk / 5179 3004.
Ansøgningsfristen er den 6. januar 2024.
Der afholdes samtaler den 11. januar 2024 og evt. anden samtale den 23. januar 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Syddanmark, Damhaven , 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958566

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook