BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at skabe et sikkert og sundt arbejdsmiljø, og synes du det kunne være spændende både at løse arbejdsmiljøudfordringer ude på vores terminaler og i distributionen? Brænder du for at skabe strukturer og retningslinjer for arbejdsmiljøarbejdet i hele dao? Og trives du med at arbejde tæt sammen med medarbejdere og ledere på alle niveauer?
Hvis ja, så er du måske vores nye kollega?
Om dao
Dao er en danskejet virksomhed, som leverer pakker, aviser, breve og magasiner direkte hjem i vores kunders postkasser eller til en pakkeshop efter kundens ønske. I dao står tiden aldrig stille! Vi er mere end 1200 medarbejdere, fordelt på vores 2 hovedkontorer i Vejle og Rødovre, vores 4 terminaler og mere end 35 distributionscentre fordelt udover hele landet, der sammen med vores eksterne samarbejdspartnere sikrer, at produkterne kommer sikkert frem i hele Danmark, mens kunderne sover. Dette har vi gjort 365 dage om året i mere end 100 år.
Om teamet
Du bliver en del af et engageret HR-afdeling, som består af 17 dedikerede medarbejdere, der primært arbejder med rekruttering, løn, kultur og arbejdsmiljø. Vi supporterer dao lige fra topteamet til budene, og vi sætter en dyd i at levere samme høje service til alle medarbejdere. Internt i HR-afdelingen, har vi fokus på, at vi skal have det godt sammen og arbejde som ét team, som hjælper og støtter op om hinanden.
Vi har store ambitioner om at styrke og udvikle vores indsats indenfor arbejdsmiljø og sikkerhed, hvor vi pt er i den spæde start med at ensarte, opbygge og strukturere arbejdsmiljøprocesserne på tværs af vores organisation.
Til at løfte den opgave, sidder vi én arbejdsmiljøkonsulent og en Teamleder i Rødovre, og vi søger en Arbejdsmiljøkonsulent til kontoret i Vejle, så vi også er dækket ind vest for Storebælt.
Du vil altså få dit ”eget arbejdsområde”, men du vil få et tæt samarbejde med arbejdsmiljøkonsulenten og teamlederen i Rødovre, så du vil ikke være alene. Vi samarbejder og hjælper hinanden.
Du vil komme til at rapportere direkte til Teamlederen for Arbejdsmiljø, og du skal forvente en del rejseaktivitet, da vores organisation er spredt udover størstedelen af landet, og fordi HR-afdelingen både sidder på hovedkontoret i Vejle og i Rødovre.
Om jobbet
Som Arbejdsmiljøkonsulent vil få dit eget område, hvor du kommer til at spille en vigtig rolle i forhold til alle arbejdsmiljø- og sikkerhedsspørgsmål. Du vil også spille en stor rolle i at sikre ensartethed, at initiativer planlægges, gennemføres og kvalitetssikres, og i skabelsen af en arbejdsmiljøkultur, hvor alle medarbejdere forstår vigtigheden af et sikkert og trygt arbejdsmiljø.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- At sikre, at vi overholder arbejdsmiljølovgivningen.
- At arbejde tæt sammen med arbejdsmiljøorganisationen (AMO), herunder sikre at risikovurderinger og Arbejdspladsvurderinger (APV) gennemføres.
- At registrerer og følge op på ulykker
- At sikre at der sker en registrering af nærved-hændelser.
- At indgå aktivt i arbejdet med Arbejdstilsynet ved f.eks. besøg eller redegørelser
- At koordinere og gennemfører sikkerhedsrunderinger i samarbejde med AMO
- At facilitere undervisning i arbejdsmiljø
- At sikre gennemførelse af brandøvelser
- At bidrage til udviklingen af nye processer for arbejdsmiljøarbejdet.
Om dig
Vi leder efter en profil med følgende kompetencer og kvalifikationer:
Faglige kompetencer:
- Erfaring med arbejdsmiljø og gerne inden for lager, transport og produktion (hvor langt tid er ikke afgørende)
- Kendskab til relevante lovgivninger og regulativer.
- En teknisk baggrund er en fordel, men ikke en nødvendighed
- Stærke problemløsningsevner
Personlige kompetencer:
- Du brænder for at skabe et sundt og sikkert arbejdsmiljø.
- Gode kommunikations- og samarbejdsevner
- God til at skabe tillidsfulde relationer
- Proaktiv tilgang til opgaver og evnen til at arbejde selvstændigt, hvor du i høj grad skal sætte retning og finde løsninger.
- Opmærksomhed på detaljer og en systematisk tilgang til arbejdsopgaver.
- Evne til at håndtere flere opgaver samtidig og at prioritere effektivt
Da vi har medarbejdere med forskellige nationaliteter, er det afgørende at du taler og forstår dansk og engelsk. Du har kørekort til bil.
Vi tilbyder
Du bliver en del af en dynamisk virksomhed, der står midt i en forandring, hvor der ikke er langt fra tanke til handling, og hvor der er rig mulighed for at sætte sit eget præg og gøre en forskel.
Vi sætter en dyd i at levere en høj kvalitet, og gennem vores flade struktur søger vi at give frihed under ansvar og fleksibilitet til dem, der ønsker det.
Desuden, er kulturen kendetegnet af gode kollegaer og teams, der har det sjovt sammen, og som hjælper og støtter op om hinanden.
Vi ser frem til at høre fra dig
Stillingen kan kun søges elektronisk via linket ”søg stillingen”. Tiltrædelse er snarest muligt. Vi kalder ind til samtaler løbende, indtil vi har fundet den rette kandidat. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at række ud til Teamleder for Arbejdsmiljø, Nadia Nielsen på telefon 51 89 19 65.
Vi opfordrer alle uanset alder, køn og etnicitet, samt seksuel, politisk og kulturel orientering til at søge job hos os.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
dao distribution A/S, Islandsvej 1, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6089887