BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Beskæftigelsesrådgiver til fleksjobområdet i Jobcenter Vejle
Vi har store ambitioner om at være de bedste, når det handler om at matche ledige borgere til det rette job og fastholde ansatte i job. Det kræver de dygtigste medarbejdere, der altid gør det bedst mulige.
Har du lyst til at være en del af vores afdeling, hvor kerneopgaven er tydelig? Så er det måske dig vi søger.
Ud over at være ambitiøse deler vi en fælles interesse og begejstring for området med tro på, at enhver borger kan bidrage værdifuldt på arbejdsmarkedet.
Om jobbet
Det gode match er en grundlæggende betingelse for, at den ledige fleksjobvisiterede kommer i job og kan fastholdes i jobbet. Du skal derfor have et skarpt fagligt blik for den enkeltes kompetencer og arbejdsmarkedets behov, så den ledige kan ansættes i det rigtige fleksjob og forblive ansat i det.
Arbejdsopgaverne er blandt andet at afholde jobsamtaler med fokus på at understøtte borgerne i et aktivt forløb mhp. ansættelse i job samt afholde de lovpligtige opfølgnings- og statusmøder med borgere og virksomheder i forhold til de borgere som er i ansættelse.
Du skal sikre, at der er fokus på bedst mulige match mellem timetal, arbejdsintensitet, skånehensyn og selve jobbet.
Derudover skal du vejlede og rådgive borgere og virksomheder om fleksjob, arbejde med sager til rehabiliteringsudvalget og indgå i tværfagligt samarbejde på tværs af afdelingerne og forvaltningerne i Vejle Kommune. Desuden diverse opgaver vedr. borgere som er tilkendt førtidspension, bl.a. råd og vejledning samt etablering og opfølgning af job med løntilskud.
Vi forventer du
Er uddannet socialrådgiver / socialformidler og har interesse og erfaring fra beskæftigelsesområdet og meget gerne indenfor fleksjob- og førtidspensionsområdet. Du er stærk i relations arbejdet med borgerne og virksomhederne og har gode samarbejdsevner.
Du kan agere professionelt i myndighedsrollen og trives med at arbejde i en målstyret organisation. Du er god til at kommunikere – både skriftligt og mundtligt.
Du kan tage ansvar og tænke fremad, ligesom du skaber resultater. Du arbejder selvstændigt og systematisk og er struktureret, engageret, positiv og spiller dine kollegaer gode. Du kan bevare roen og overblikket i en travl hverdag og er i stand til at tænke nye veje i opgaveløsningen – og sidst men ikke mindst har du et godt humør.
Om os
Fleksjobafsnittet er en del af Center for Job & Erhverv, hvor et af vores pejlemærker er fokus på effekter og resultater.
I afsnittet Fleksjob er vi 17 medarbejdere, to virksomhedskonsulenter, en afsnitsleder og faglige konsulenter, som bl.a. understøtter fleksjobområdet og i alt ca. 280 medarbejdere i jobcentret fordelt på seks forskellige adresser.
Jobcenter Vejle arbejder dagligt med borgere som f.eks. er ledige og sygemeldte samt virksomheder med det formål at sikre, at borgere kommer i job eller uddannelse hurtigst muligt og at virksomheder har den nødvendige arbejdskraft. Vores kerneopgave er at bidrage til, at borgerne som er visiteret til et fleksjob hurtigst muligt kommer i ansættelse og fastholdes deri. Derudover rådgiver og vejleder vi borgere som er tilkendt en førtidspension bl.a. i forhold til mulighederne for job med løntilskud.
Vi tilbyder dig
Et job, hvor du kan bruge de frie rammer, i arbejdet med at rykke mennesker i en forandring. Vi spiller hinanden gode for sammen at lykkes med kerneopgaven - at få borgerne i job eller uddannelse. På vores arbejdsplads giver vi hinanden anerkendelse, som er med til at fremme vores arbejdsglæde og faglig stolthed.
Vi er stolte af at have en åben og ærlig dialog, hvor der er plads til faglig dialog. På denne måde skaber vi sammen de bedste betingelser for læring og vidensdeling.
Jobcenter Vejle tillægger det stor værdi, at vores arbejdsplads er et rart sted at gå på arbejde, derfor er ovenstående personalepolitiske værdier for Vejle Kommune retningen for et bæredygtigt arbejdsfællesskab hos os. Vejle Kommune er en røgfri arbejdsplads.
I jobcentret har vi kantine- og frugtordning samt en velfungerende personaleforening, som arrangerer spændende arrangementer såvel som vores hyggelige julefrokost.
Vi sørger for et grundigt introduktionsforløb, hvor du lærer dine kolleger og samarbejdspartnere at kende.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på fuld tid med tiltrædelse den 1. januar 2024, eller snarest derefter.
Løn i henhold til ny løn og gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest den 16. november 2023.
Vi forventer, at samtalerne finder sted mandag den 20. november 2023.
Har du lyst til at vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til afsnitsleder Bettina Sørensen på mobilnr.: 21 78 58 35. Får du ikke fat i hende er du velkommen til at sende hende en mail med dine spørgsmål til bsrsn@vejle.dk.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, hvor du har lagt vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer med ovennævnte arbejdsopgaver.
Derudover kan du læse mere om os på www.vejle.dk.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=12845328)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Havneparken, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5932670