BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du solid erfaring med databehandling og/eller afregningsanalyse og -kontrol? Vil du være med til at kvalitetssikre afregningen på praksisområdet? Har du lyst til at sætte fokus på brug af data og datadreven kvalitet i praksisafdelingen?
Praksisafdelingen i Region Syddanmark udbetaler honorarer og ydelser til ca. 2.000 ydere i praksissektoren samt medicintilskud for i alt ca. 5,7 mia. kr. om året.
Vi har derfor stort fokus på at sikre, at udbetalingerne sker i henhold til overenskomster og aftaler på området. Ud over den løbende controlling forud for udbetalingen, udarbejder vi analyser af afregningerne for at opspore afvigende eller uretmæssige ydelsesmønstre. Vi arbejder hele tiden med at udvikle nye og automatiserede analyser og processer på området. Derudover anvender vi data til analyser af aktivitet og som grundlag for planlægning i praksissektoren.
Til det arbejde mangler vi en dygtig datakonsulent eller controller, der kan hjælpe os med dataanalyser, kontrol af afregning og opfølgning på uberettigede udbetalinger.
Du bliver en del af vores data- og controllingteam i Praksisafdelingen. Teamet består ud over dig af 3 medarbejdere: en datakonsulent, en jurist og en studentermedhjælper.
Teamet arbejder tæt sammen med øvrige kollegaer i afdelingen: afregningsteamet, sagsbehandlere for de enkelte praksisområdet m.fl. Derudover er der samarbejde med øvrige datamedarbejdere i Regionshuset og med de øvrige regioner.
Dine opgaver
Dataarbejde og controlling i Praksisafdelingen tager sit udgangspunkt i data, der er genereret via Region Syddanmarks IT-system til afregning af sygesikringsydelser (LUNA). Desuden kan der i nogle tilfælde arbejdes med andre data fra sundhedsvæsenet.
Regionens udbetaling til de enkelte sundhedspersoner hviler på et aftalebaseret grundlag. Du skal derfor være med til at bygge modeller op, som kan belyse anvendelsen af disse aftaler og dokumentere dette i rapporter, analyser og konkrete opstillinger.
I din dagligdag vil du skulle agere i feltet mellem økonomiske rammer, overenskomstmæssig fortolkning og politiske og faglige interesser.
Dine primære arbejdsopgaver i teamet vil være at:
- Deltage i de daglige opgaver vedr. controlling og datatræk i afdelingen. Det gælder overordnede analyser i forhold til at opspore afvigende ydelsesmønstre og på enkeltyderniveau, når der er konkret mistanke om uberettiget afregning.
- Sammen med resten af teamet indgå i sagsbehandlingen af sager vedrørende afregningskontrol: Det kan fx være anmodninger om redegørelser fra yderne og vurderingen af disse i sammenhæng med overenskomster og datagrundlag og anden kommunikation med yderne.
- Udvikle brugen af data i afdelingen både i relation til planlægning, kvalitetsudvikling og kontrol.
- Finde, undersøge og analysere sammenhænge og mønstre i det samlede udbetalingsgrundlag i praksissektoren på såvel det konkrete som det strategiske plan.
- Tage initiativ og selvstændigt kunne udvikle idéer og metoder til controlling.
- Indgå i samarbejde med de øvrige regioner om udvikling af controlling og valideringer i afregningssystemet.
- Udarbejde procedurer og arbejdsgangsbeskrivelser for afregning og kontrol.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke så afgørende, men du skal kunne dokumentere erfaring inden for data- og dataanalyse og/eller controlling.
Du skal derfor:
- Være analytisk stærk, struktureret og detaljeorienteret og have lysten og evnen til at grave dig ned i stoffet og være nysgerrig på sammenhænge og kontekst.
- Have erfaring med databaseanalyser og databaseværktøjer. I regionen arbejder vi med SAS (DI Studio, EG og VA) og Tableau.
- Kunne agere selvstændigt, kompetent og troværdigt i forhold til de forskellige interessenter i forbindelse med analyser og præsentationer.
- Bidrage til et tæt og konstruktivt samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere.
- Være velformuleret både mundtligt og skriftligt.
- Være en holdspiller, der bidrager til, at vi får løst opgaverne i fællesskab i teamet. Vi forventer i teamet, at vi hjælper hinanden med hver vores kompetencer og byder ind på opgaver og hjælper hinanden, når det er nødvendigt for at få opgaverne godt i mål.
Du bliver en del af Praksisafdelingen, som består af ca. 65 medarbejdere, og som er en blanding af mange forskellige faggrupper. Du refererer til afdelingschefen.
Vi arbejder med drift, kvalitet, planlægning og udvikling inden for sundhedsvæsenets praksisområde. Afdelingen løser opgaver i forhold til praktiserende læger, praktiserende speciallæger, fysioterapeuter, psykologer, kiropraktorer, tandlæger, fodterapeuter og apoteker.
Vi understøtter arbejdet med at sikre en velfungerende praksissektor, hvor borgeren oplever et nært og tilgængeligt sundhedstilbud af høj kvalitet. En velfungerende praksissektor forudsætter et godt og konstruktivt samarbejde med sundhedspersonerne på området og alle øvrige interessenter. Opgaverne består bl.a. af sagsbehandling, planlægning og udvikling inden for hele praksisområdet.
Afdelingen varetager også opgaver i forbindelse med bl.a. lægedækning, rekruttering, lægemiddelområdet og kvalitet i praksissektoren på både operationelt og strategisk niveau. Kort sagt favner enheden opgavemæssigt meget bredt.
Vi er en afdeling med en uformel omgangstone og et godt arbejdsklima, hvor vi er gode til at bakke hinanden op og sparre om opgaverne.
Ønsker du at vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Trine Malling Lungskov på tlf. 2920 1790. Du er meget velkommen til at sende en sms, så vil du blive ringet op.
Din ansøgning
Vi skal have din ansøgning senest den 19. september 2024.
Vi forventer at holde samtaler d. 24. september 2024.
Forventet ansættelsesstart 1. november 2024
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6109892