Bliv drivkraft i lønforhandlinger hos Vejle Kommune

dato


I B&U Staben søger vi en kollega, som brænder for alt, hvad der rimer på lønforhandling.
 Om jobbet
Din kontaktflade bliver stor og de opgaver, du kommer til at varetage, vil spænde vidt indenfor hele Vejle Kommunes største forvaltningsområde med ca. 100 decentrale afdelinger og institutioner.

Du vil dagligt være i dialog med vores chefer og ledere om forhandling af lønaftaler ved nyansættelser, og du vil blive den drivende kraft ved de årlige lokale lønforhandlinger ud i hele organisationen. Det vil også være dig, der planlægger og i samarbejde med dine kolleger gennemfører forhandlinger med de faglige organisationer om lokale forhåndsaftaler. Vi tænker i det hele taget, at din faglighed skal i spil, når der i en opgave i B&U Staben indgår spørgsmål, der vedr. løn og forhandling.

Du kommer ikke til at arbejde alene. Her hos os lægger vi vægt på det gode samarbejde – både internt her i B&U Staben og med lederne i hele forvaltningen - og vi bestræber os hele tiden på, at have en god dialog og et godt samarbejde med de tillidsvalgte i organisationen og repræsentanterne fra de faglige organisationer.

Når du starter hos os, bliver du en del af et inkluderende og fagligt stærkt Personaleteam, som vil hjælpe dig godt ind i stillingen og klæde dig på til at kunne løse dine opgaver. Du vil opleve, at vi alle på forskellig vis også indgår i opgaver relateret til lønforhandling, men hvor du som oftest vil være omdrejningspunktet for opgaven. Vi hjælper hinanden med det vi kan, ligesom vi regner med, at du byder ind, når du har mulighed for det.

At du har erfaring med lønadministration og forhandling af individuelle løn- og ansættelsesvilkår, forhåndsaftaler og generelle aftaler inden for personaleområdet.

At du har et indgående kendskab til offentlige overenskomster - gerne fra det kommunale område.

At du ser dig selv som lidt af en datanørd og elsker at lave udtræk og behandle løndata – gerne med erfaring fra KMD Opus, rollebaseret indgang og KRL.

At du skaber en tydelig struktur omkring opgaven.

At du i en forhandling kan være vedholdende, men også kan afslutte, når tiden er moden til det.

At du ser udviklingsmuligheder i det personaleadministrative område og hele tiden søger de bedste løsninger for alle involverede parter.
 Om os
I Børne- og Ungeforvaltningen tager vores arbejde udgangspunkt i vores Børne- og Ungepolitik, der sætter fokus på, at alle børn og unge får en god og udviklende barndom og ungdom, som danner grundlaget for et godt voksenliv.  Politikken understreger vigtigheden af, at børn og unge udvikler sig i fællesskaber, hvor familie, fritid, venskab og hverdagen i institution eller skole er tæt forbundet.  I B&U Staben understøtter vi professionelt arbejdet i alle vores institutioner med blandt andet juridiske, personalemæssige og økonomiske opgaver.
 Vi tilbyder dig
Som ansat i B&U Staben får du 24 kollegaer, som bl.a. arbejder med økonomi, jura, HR, udvikling, GDPR og kommunikation. I Personaleteamet er vi, foruden dig, 3 personalekonsulenter, 3 personaleassistenter og en faglig koordinator.

Vi er en familievenlig arbejdsplads med fleksible arbejdstider og mulighed for at arbejde hjemme. Hos os er der rum til humor, højt humør og godt kollegaskab.
 Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst. Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid. Tiltrædelse 1. maj 2025.
Vi er en fleksibel arbejdsplads, med mulighed for hjemmearbejde og personlige tilpasninger efter behov.
 Ansøgningsfrist
Vi håber vi er lykkedes med at overbevise dig om at søge stillingen – i så fald skal din ansøgning med relevante bilag være os i hænde senest 19. marts 2025.
 Samtaler forventes afholdt
Samtaler forventes afholdt 24. marts 2025.
 Har du lyst til at vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte stabschef Ina Lütken Fejring, tlf. 22 99 25 05 eller faglig koordinator, Bente Christensen, tlf. 24 67 89 23.
Hvis vi ikke lige tager telefonen, må du meget gerne sende en sms, så ringer vi snarest muligt tilbage.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=be57f040)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b0ce8b7e-043e-4f64-9026-1b3a54561f08

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet