Vil du være med til at sikre den grundlæggende tekniske infrastruktur i Region Syddanmark med et væld af samarbejdspartnere? I så fald er der en spændende stilling ledig!
Hvem er vi
Forvaltningsområdet – Administrative systemer og Basisplatform er et velfungerende funktionsområde i Regional IT, der leverer ydelser inden for product management til Region Syddanmark. Funktionens 27 medarbejdere er en del af regionens centrale IT-afdeling (Regional IT), som leverer ydelser primært til regionens sygehuse 24/7/365.
Vi har ansvaret for en bred række produktområder og services, fx robot/automatiseringssoftware, administrative systemer, Microsoft applikationer, ITSM (ServiceNow) samt produkter inden for det infrastrukturmæssige område.
Om jobbet
Regionen administrerer mere end 3.500 servere, hvor de fleste er virtuelle, til både kliniske og administrative applikationer. En løbende opgave er at opretholde et højt sikkerhedsniveau for servernes operativsystemer, så regionens mange applikationer kan fungere med både høj oppetid og sikkerhed. Der anvendes flere forskellige operativsystemer i regionen, afhængigt af applikationen, inklusive Windows OS, Ubuntu, CentOS og Red Hat.
Vi søger en person, der kan indgå i et samarbejde, hvor der er etableret struktur og planer for at sikre, at nødvendige opgraderinger af operativsystemer bliver gennemført. Denne opgave vil kræve samarbejde med forskellige funktionsområder, herunder serverspecialister, servicekoordinatorer, forvaltningsansvarlige samt muligvis deres leverandøransvarlige kontakter.
Du vil således blive en nøgleperson, som skal koordinere og planlægge nødvendige opgraderinger. Du vil dog ikke være den udførende person på selve den tekniske del.
Dine opgaver
Du vil få ansvaret for at sikre, at nødvendige opgraderinger af operativsystemer bliver gennemført. Herunder er en oversigt over de vigtigste opgaver, du vil skulle håndtere:
- Kommunikation med leverandører og samarbejdspartnere
- Teknisk rådgivning og sparring til teknisk/administrative/kliniske forvaltere/product managers
- Planlægning af opgraderinger (herunder eventuelle tests, implementering og fallback)
- Indgå i eventuelle kontrakt/serviceaftale afklaringer med leverandører / product managers / contract management
- Indgå i samarbejde med samarbejdspartnere mhp. at afklare eventuelle økonomiske / organisatoriske forudsætninger for relevante opgraderinger.
Vi søger en Product Manager, der har en god teknisk forståelse for både Windows og andre operativsystemer, især omkring de almindelige opgraderingsprocesser og de udfordringer, der kan opstå. Du er en person, som har kendskab til de forskellige versioner af OS'er og hvordan opgraderinger fungerer, herunder support- og livscyklus for Windows/Ubuntu mv.
Du skal kunne kommunikere effektivt med både interne teams og eksterne leverandører eller samarbejdspartnere, som udfører opgraderingerne. Det kræver en god forståelse af både tekniske (fx server og netværk) og forretningsmæssige behov.
Du skal have evne til at styre flere opgraderingsprojekter samtidigt og sikre, at opgraderingerne forløber som planlagt. Det vil være en fordel, at du har projektledelseserfaring fra tidligere job.
Forståelse af SLA'er (Service Level Agreements) og kontraktforpligtelser mellem regionen og de eksterne leverandører vil være et plus.
Vi tilbyder
Du får ansættelse i en spændende organisation og hvor din indsats har stor betydning for mange menneskers hverdag.
Regional IT er den centrale it-driftsorganisation i Region Syddanmark og tæller ca. 430 medarbejdere, der er fordelt i hele regionen.
Administrative systemer og Basisplatform har medarbejdere ansat i Vejle. Dit primære arbejdssted vil blive i regionshuset i Vejle, men når fortroligheden til organisationen og arbejdsopgaver er faldet på plads, tilbyder vi fleksible arbejdsforhold, flekstid og mulighed for at arbejde hjemme fra.
Vi bestræber os på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere.
Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling, og at vores medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver. Vi arbejder målrettet med kompetenceudvikling og laver løbende opfølgning på planer for efteruddannelse. Der er rig mulighed for at holde sig opdateret og skarp inden for sit felt.
Du kan finde yderligere information på regionsyddanmark.dk, hvor du også kan læse om Regional IT som arbejdsplads eller besøg Regional IT på LinkedIn.
Yderligere information
Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte funktionschef Morten Hansen, tlf. 29 20 11 84.
Stillingen ønskes besat hurtigst muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst med forhandlingsberettiget organisation.
Din ansøgning
Ansøgningsfristen er den 10. august 2025.
Vi forventer at afholde første samtalerunde den 19. august 2025 og anden runde den 26. august 2025. Du vil skulle gennemføre en test mellem 1. og 2. samtale runde.
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/c3e991f0-d379-4b50-982f-2209d149b987