Kan du sikre sagsbehandling af høj kvalitet? Har du en god forståelse for at arbejde databaseret og har mod på selv at lave dataudtræk og -analyser? Og kan du se en værdi i at være med til at sikre, at pengene i praksissektoren bruges rigtigt? Så er du måske den medarbejder, vi mangler til Praksisafdelingen i Region Syddanmark.
Praksisafdelingen udbetaler honorarer for knapt 6 mia. kr. hvert år til sundhedspersoner i praksissektoren. Vi har derfor en forpligtelse til at kontrollere, at skatteborgernes penge bliver anvendt efter gældende love og aftaler og at sikre, at vi får pengene i retur i de tilfælde, hvor der er foretaget uretmæssig afregning.
Vi søger derfor en kompetent medarbejdertil at indgå i vores controlling-team, hvor du vil skulle arbejde med sagsbehandling af kontrolsager og udarbejdelse af dataanalyser til understøttelse af kontrolindsatsen og afdelingens øvrige opgaver.
Dine opgaver
Dine opgaver vil bl.a. bestå i
• Sagsbehandling af kontrol- og tilbagebetalingssager, herunder oplysning af sager, partshøringer, journalgennemgange, udarbejdelse af afgørelser mv.
• Selvstændigt at foretage dataudtræk og dataanalyser til understøttelse af kontrolindsatsen og formidle det skriftligt og visuelt. Det kan være til dokumentation af sager eller analyser af mønstre til opsporing af afvigelser, der kan være tegn på uretmæssig afregning.
• Udarbejdelse af sagsfremstillinger til politiske udvalg samt koncerndirektionen.
• Dialog med og rådgivning af ydere i praksissektoren
• Deltagelse i tværregionale samarbejder med sagsbehandlere i tilsvarende funktioner i andre regioner
Udover dine opgaver i controllingteamet skal du også bidrage med at levere data til dine kolleger i resten af afdelingen i forbindelse med deres sagsbehandling.
Vi arbejder primært med afregningsdata, som befinder sig i det tværregionale afregningssystem LUNA.
Dine kvalifikationer
Du har en akademisk uddannelse. Det kan fx være inden for de samfundsvidenskabelige fag, folkesundhedsvidenskab el.lign. Du må meget gerne have erfaring med offentlig forvaltning.
• Du trives med opgaven som sagsbehandler og arbejder selvstændigt, grundigt og effektivt og sikrer fremdrift i dine sager. Du kender til forvaltningsloven, og du er hurtig til at sætte dig ind i overenskomster.
• Du behøver ikke at have en uddannelse inden for data, men du skal have erfaring med at arbejde databaseret, og du skal selvstændigt kunne trække og analysere data. Vi sørger for, at du bliver klædt godt på til at arbejde med data i LUNA.
• Du er nysgerrig, analytisk, struktureret og ansvarsbevidst
• Du er en holdspiller, som er med til at sikre, at hele teamet kommer i mål med opgaverne.
• Vi lægger stor vægt på, at du er i stand til at formulere dig på skrift på en måde, så det er letforståeligt for ydere og patienter.
Om Data- og controllingteamet
Controllingteamet består af fire akademiske medarbejdere og en studentermedhjælper, hvoraf to medarbejdere går på barsel i slutningen af året.
Ca. halvanden stilling i teamet er dedikeret til data, hvor der arbejdes systematisk med brug af data og mønstergenkendelse for at opspore afvigende ydelsesmønstre, som kan være et tegn på, at ydelserne anvendes på anden vis end tilsigtet.
Resten af teamet arbejder med sagsbehandling af sager, hvor der er mistanke om uretmæssig afregning. Det indebærer bl.a. dialog med yderne eller deres advokater, oplysning af sagerne, partshøringer, journalgennemgange, inddrivelse af tilgodehavender og sagsfremstillinger til samarbejdsudvalg om uenigheder eller sanktioner mod yderne.
Du vil skulle indgå i begge typer opgaver.
De fleste yderområder er reguleret af overenskomster og ydelsesbeskrivelser, og uoverensstemmelser mellem regionen og yderne behandles i samarbejdsudvalg. Du skal derfor både forholde dig til lovgivningen og til overenskomsterne.
Om Praksisafdelingen
Du bliver en del af Praksisafdelingen, som arbejder med drift, planlægning og udvikling inden for sundhedsvæsenets praksisområde. Vi løser opgaver i forhold til praktiserende læger, praktiserende speciallæger, fysioterapeuter, psykologer, kiropraktorer, tandlæger, fodterapeuter og apoteker. Kort sagt understøtter vi arbejdet med at sikre en velfungerende praksissektor, hvor borgeren oplever et nært og tilgængeligt sundhedsstilbud.
I Praksisafdelingen har vi en uformel tone og et arbejdsmiljø, hvor kollegial støtte og sparring er centralt. Vi værdsætter samarbejde og fælles indsats som grundlag for vores gode resultater. Sociale aktiviteter styrker relationerne og bidrager til et positivt arbejdsmiljø. Der er mulighed for op til 2 hjemmearbejdsdage om ugen, når du er godt inde i dine opgaver, hvilket giver ekstra fleksibilitet i din hverdag.
Ønsker du at vide mere?
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingschef Trine Malling Lungskov på 29 20 17 90. Du er også velkommen til at sende en SMS, så ringer jeg tilbage til dig.
Løn og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Arbejdsstedet er Regionshuset, Damhaven 12 i Vejle, kun 10 minutters gang fra banegården.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 9. november 2025.
Vi forventer at afholde samtaler den 18. november 2025.
Ansættelsesstart
Snarest muligt eller senest den 1. januar 2026
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f225c593-81e9-49a1-8207-232cd6303376