Vi søger en dygtig Systemadministrator til vores Incident Response Team i Regional ITs Supportcenter.
Jobbet og dine opgaver
Regionen er i fortsat udvikling og IT-opgaverne bliver tilpasset for at understøtte denne udvikling.
Som System Administrator er du med til at sikre et stabilt driftsmiljø, primært igennem håndtering af incidents og requests i ServiceNow på 2. level niveau.
Du vil desuden arbejde sammen med vores 24/7 team, som har ansvaret for at sikre proaktiv indsats af alarmer fra vores overvågningssystem døgnet rundt (24/7).
Som System Administrator samarbejder du både med kollegaer internt og på tværs af de forskellige funktionsområder samt med eksterne leverandører.
Stillingen som System Administrator er med arbejdssted i Vejle, med opgaver der dækker hele Regionen.
Opgaverne er mangfoldige, men primært vil opgavefeltet være:
Deltage i vores Incident Response Team, som er et team i Supportcenteret dedikeret til at håndtere incidents, requests samt sparring med de forskellige ServiceDeske i regionen.
- Sikre at vores IT-miljø er velfungerende og opfylder brugernes behov
- Bidrage aktivt til løbende forbedringer og veldokumenterede løsninger, ved at tænke optimering ind, som en fast del af arbejdet på meget dynamiske og komplekse systemer
- Indgå som dagvagt i et vagtrul af en uges varighed, hvor du har ansvaret for at koordinere fejlsøgning og fejlretning i dagtiden
- Fejlsøge og fejlrette på vores server platform, primært baseret på Microsoft Server arkitektur, i tæt samarbejde med kollegaer fra Infrastruktur med flere.
Du har tidligere arbejdet med Microsoft server teknologi og du er serviceminded, løsningsorienteret, aktivt deltagende og er teamplayer. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra en sundhedsfaglig organisation, men det er ikke et krav.
- Du har fokus på at skabe resultater, der giver værdi for slutbrugerne
- Du arbejder systematisk, selvstændigt og er god til at dokumentere dit arbejde løbende
- Du er åben over for nye opgaver og sikrer, at opgaven løses
- Du er god til at sparre med kollegaer og bidrager med nye ideer
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med at arbejde i en stor kompleks it-organisation
- Du har erfaring med administration i AD og GPO-håndtering
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med struktureret fejlsøgning i komplekse IT-miljøer
- Det er en fordel, hvis du har erfaring med administration af M365, Sharepoint online, Windows, Linux og VMWare
- Du kan begå dig på dansk og engelsk i både skrift og tale.
Afdelingen består af et Incident Response Team med p.t. 7 medarbejdere. Det er til dette team, vi søger en engageret medarbejder.
Resten af Supportcenteret består af et lille team i Odense der arbejder med Telemedicin, i Vejle er vi et 24/7 team og en Servicedesk med 20 supportere, 3 elever, samt en chefkonsulent.
Incident Response Teamet, som også er i Vejle, har 2. level supporten på ca. 25.000 brugere i mange funktioner og på alle organisatoriske niveauer.
Du vil komme til at arbejde tæt sammen med kolleger i 1. Level support og Infrastruktur, samt andre kolleger i Region Syddanmark.
Er Region Syddanmark en arbejdsplads for dig?
Region Syddanmark er med sine mere end 25.000 ansatte en af Danmarks største arbejdspladser. Forretningsområderne dækker sundhed, psykiatri- og socialområdet, administrative enheder samt regional udvikling.
Regional IT er den centrale it-driftsorganisation i Region Syddanmark og tæller ca. 430 medarbejdere, der er fordelt i hele regionen (primært Vejle, Kolding og Odense).
Vi tilbyder et varierende og udfordrende job inden for en sektor, hvor den nyeste teknologi tages i brug til gavn for borgerne og patienterne.
Vi bestræber os på at være en organisation, hvor der er rum til det hele menneske. Vi har i det daglige fokus på, at vi skal få både arbejds- og privatliv til at fungere.
Vi lægger vægt på faglig og personlig udvikling, og at vores medarbejdere har de kompetencer, som er nødvendige for at kunne løse deres opgaver. Vi arbejder målrettet med kompetenceudvikling og laver løbende opfølgning på planer for efteruddannelse. Der er rig mulighed for at holde sig opdateret og skarp inden for sit felt.
Du kan finde yderligere information på Regionsyddanmark.dk, hvor du også kan læse om Regional IT som arbejdsplads eller besøg Regional IT på LinkedIn.
Yderligere oplysninger
For yderligere oplysninger kan du kontakte chefkonsulent Jørgen Pedersen tlf: 21 24 23 71 (efter uge 30) eller funktionschef Anne Wieland Tornøe, tlf. 24 80 18 30 (efter uge 32).
Ansættelse vil ske i henhold til overenskomst med Danske Regioner og relevant organisation. Vi tilbyder løn og pensionsordning, som matcher dine kvalifikationer og erfaring.
Det er en fuldtidsstilling på 37 timer.
Stillingen ønskes besat den 1. november 2025 eller hurtigst muligt herefter.
Ansøgningsfrist: den 24. august 2025.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 4. september 2025.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Region Syddanmark, Damhaven, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5887152c-29e5-4743-8ab4-e80b768a2f3c