Bliv ydelsesrådgiver i Jobcenter Vejle og gør en forskel for borgerne!

dato

Ydelsesrådgiver til udbetaling af løbende ydelser i Jobcenter Vejle søges
Trives du med udfordringer, komplekse opgaver og gode arbejdsrelationer? Så er du måske vores nye kollega i Jobcenter Vejles ydelsesafsnit!
Vi søger en erfaren ydelsesrådgiver, der hurtigt og effektivt kan indgå i vores team af dygtige og ansvarsbevidste medarbejdere.

Om jobbet
Vores arbejde tager udgangspunkt i lov om aktiv socialpolitik og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.
Du vil komme til at arbejde med administration af ydelser til borgere, der er visiteret til fleksjob, såsom flekslønstilskud, ledighedsydelse og refusion til arbejdsgiver.

Dine opgaver vil primært bestå i at opstarte ydelserne og sagsopfølgning på igangværende bevillinger.

Som ydelsesrådgiver har du en daglig kontaktflade med både borgere, virksomheder, øvrige kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.

Borgerbetjeningen er jobcentrets ansigt udadtil, og du skal kunne håndtere borgernes forventninger.

Derudover skal du kunne formidle regler og retningslinjer på en ordentlig og enkelt måde – også gerne med et smil på læben - ligesom du skal kunne bevare roen, når tingene spidser til.

Vi forestiller os, at du

  • er uddannet administrationsbachelor eller har anden kontoruddannelse. Du kan også være uddannet socialformidler eller socialrådgiver.
  • gerne har længerevarende erfaring fra arbejde med udbetalinger af forsørgelsesydelser - eller har interesse for at arbejde med forsørgelsesydelser.
  • har flair for at arbejde i IT-systemer og gerne har kendskab til Kommunernes Ydelsessystem.
  • er indstillet på en digital hverdag med en del skærmarbejde samt krav til GDPR og forpligtelser i henhold til forvaltningsloven.
  • er klar til at arbejde med forskellige digitale værktøjer såsom RPA-løsninger og digitale assistenter, og du skal derfor være indstillet på, at digitale værktøjer bliver en større del af det administrative arbejde.

Som person er du
  • beslutningsdygtig, robust og parat til at gribe nye udfordringer.
  • en, der har en positiv indstilling til forandringer og lyst til at være med til at gøre en forskel.
  • struktureret og stræber efter at yde dit bedste - både i dit selvstændige arbejde og som del af et team.
  • god til at udtrykke dig i dialogen med alle, og du trives i en funktion, hvor borgerkontakten er i fokus.
Jobbet stiller derfor store krav til dine serviceattituder, din konstruktive nysgerrighed, beslutningsdygtighed og kommunikative evner - både mundtligt og skriftligt.

Derudover er en åben, humoristisk og positiv tilgang til hverdagens små og store udfordringer altafgørende for, at du lykkes i jobbet.

Om os
Ydelsesafsnittet er en del af Center for Support og Ydelse, hvor et af vores pejlemærker er at være et fagligt stærkt og synligt center, som er kendt for et stort servicegen og en god stemning. Samtidigt sætter vi en ære i at levere et fagligt ordentligt arbejde.

I ydelsesafsnittet er vi 26 engagerede medarbejdere, og i alt er vi ca. 300 medarbejdere i jobcentret fordelt på forskellige adresser.

Vi arbejder dagligt med at servicere virksomheder med den arbejdskraft, de efterspørger, samt hjælpe borgerne til at stå bedst muligt i forhold til de jobmuligheder, der er.

Sidst, men ikke mindst, sikrer vi korrekte udbetalinger til borgere og virksomheder.

Vi tilbyder dig
  • et job, hvor du kan bruge de frie rammer i arbejdet med at rykke mennesker i en forandring.
  • Et team, hvor vi spiller hinanden gode for sammen at lykkes med kerneopgaven - at få borgerne i job eller uddannelse.
  • en arbejdsplads, hvor vi giver hinanden anerkendelse, som er med til at fremme både arbejdsglæde og faglig stolthed.
  • en åben og ærlig dialog, hvor der er plads til faglig sparring. På denne måde skaber vi sammen de bedste betingelser for læring og vidensdeling.
Hos Jobcenter Vejle tillægger vi det stor værdi, at vores arbejdsplads er et rart sted at være. Derfor arbejder vi ud fra de personalepolitiske værdier for Vejle Kommune, som sætter retningen for et bæredygtigt arbejdsfællesskab.

I jobcentret har vi både kantine- og frugtordning samt en velfungerende personaleforening, der arrangerer spændende arrangementer - herunder vores hyggelige julefrokost.

Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling.
Stillingen er på fuld tid med ansættelse fra den 1. september 2025 eller snarest derefter.
Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst.

Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest fredag den 15. august 2025.

Samtaler forventes afholdt
Vi forventer, at samtalerne finder sted tirsdag den 19. august 2025.

Har du lyst til at vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til afsnitsleder Glenn Frausing på mobilnr.: 92 43 91 95 eller sende en mail med dine spørgsmål til glefr@vejle.dk.

Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

AMO - Support & Ydelse, Havneparken, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/edd7b36d-3e34-42cf-af6f-7a7b39375511

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet