Faglig Konsulent til Modtagelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Brænder du for at hjælpe sårbare børn og deres familier? Har du mod på at prøve kræfter med faglig ledelse? Er du åben, tydelig, struktureret.  empatisk og har styr på lovgivningen så er det måske dig vi søger som vores nye faglige konsulent?
 Lidt om afdelingen:
Familieafdelingen hører under Familie og Forebyggelse der ligeledes omfatter Sundhedsplejen, De åbne Rådgivninger, Tværfagligt Center for Børn og Unge, Familieplejen samt døgninstitutionerne Bifrost, Børn og Ungecenter Vejlefjord samt Faarupgaard.

Familieafdelingen består af et Børneteam med 2 teamledere og 2 faglige konsulenter, Børn med funktionsnedsættelse i alderen 0-14 år med 1 teamleder og 1 faglig konsulent, Ungeteamet med 1 teamleder og 1 faglig konsulent samt Modtagelsen og Administrationen med en teamleder og 2 ledelseskonsulenter.

Vi er en stor afdeling med i alt 122 ansatte.

Familieafdelingen har den 1.1.23 omorganiseret ud fra Barnets Lov hvor vi arbejder med en koordinerende rådgiver samt med helhedsorienteret mindset, med fokus på borgerinddragelse, tværfagligt samarbejde samt inddragelse af netværk og civilsamfundet.

For at komme i betragtning til jobbet søger vi en socialrådgiver/socialformidler, som har minimum 5 års erfaring som myndighedsrådgiver. Vi lægger særlig vægt på erfaring fra en Modtagelse.
 Om jobbet
Modtagelsen består af 10 socialrådgivere dervaretager håndtering af alle underretninger, herunder sager omhandlende vold og overgreb og sårbare gravide (kvittering, 24-timers vurdering) samt screening.
Herudover iværksættelse af § 30 tilbud, akutte opgaver herunder børnesamtaler i sager om vold og overgreb tilsynsbesøg, råd og vejledning, fogedsager m.v.  Der er tilknyttet telefonvagt i Modtagelsen. hvor der gives sparring både til familier, professionelle samarbejdspartnere m.fl.
I forbindelse med Barnets lov vil der desuden komme en særlig indgang til børnene, således de let kan komme til at tale med en socialrådgiver i Modtagelsen.

Pr.  1.1.24 sidder der dagligt en vagt fra Børn med Funktionsnedsættelse i Modtagelsen. Her betjenes alle henvendelser og ansøgninger omhandlende handicaprelaterede spørgsmål., ansøgninger mv.

Som faglig konsulent er det af afgørende betydning at du kan bevare blikket for den helhedsorienterede sagsbehandling og for den tidligt forebyggende indsats.
I jobbet indgår du i det fælles ansvar for (i tæt samarbejde med ledelsen) at sikre god kvalitet i det socialfaglige arbejde uanset hvilke problemstillinger/livsomstændigheder, vi møder i samarbejdet med børn/unge og familier.

Den personalemæssige ledelse af dig vil være placeret ved Leder af Familieafdelingen mens din primære opgaveløsning vil være med kobling til Modtagelsen og i tæt samarbejde med lederen af Modtagelsen og Administrationen i forhold til at sikre kontinuitet i opgaveløsningen.

Endvidere vil dine kompetencer blive brugt i opgaver, der går på tværs af afdelingen. Som faglig konsulent i Familieafdelingen bidrager du med viden og erfaring til den faglige ledelse og koordination af teamet. Faglig konsulent har ikke ansvar for personaleledelse, men samarbejder tæt med ledelsen om den faglige og organisatoriske retning i afdelingen.

Du understøtter teamet i udførslen af arbejdet og sikrer at opgaverne løses på et højt fagligt og etisk grundlag.  Du er opdateret på lovgivning, udmøntning og overholdelse af interne kvalitetsstandarder. Du indgår i faglig sparring med rådgiverne herunder faglig udvikling.

Du påtager dig helt naturligt enkelte, presserende sagsbehandlingsopgaver, fx når der er spidsbelastning i afdelingen eller når der er spændende udviklingsopgaver. Du er opmærksom på at der skal være ligevægt mellem behov, indsats og økonomi i de faglige vurderinger – samtidig er du risikovillig og kan indgå i kreative løsninger, når det er relevant for opgaven. Du er grundlæggende optaget af, at børn og deres familier kan have brug for en hånd i ryggen, for at blive livsduelige. Du indtænker derfor naturligt næste udviklingstrin og hvad daginstitutioner, skoler, øvrige samarbejdspartnere, netværk og civilsamfund også bidrager med ift. den helhedsorienterede sagsbehandling.

Du er teamlederens nærmeste socialfaglige sparringspartner og sammen arbejder I på at udbrede en teamkultur med fokus på åbenhed, selvrefleksion, udvikling og organisatorisk læring.
Du bliver en del af en afdeling med højt fagligt niveau, hvor vi tager fælles ansvar og hele tiden ønsker at spille hinanden gode.

Vi lægger vægt på:

  • At du er uddannet socialrådgiver/socialformidler.
  • Vi ser gerne du har relevant efteruddannelse og kan anvende forskellige "værktøjer" i sparringen.
  • Kan anvende ICS som et naturligt redskab i sparringen med rådgiverne, gerne med et systemisk mindset og ud fra en mentaliserende tilgang.
  • Har indgående erfaring med kommunalt myndighedsarbejde efter Barnets lov og er i stand til at vejlede og koordinere mellem de forskellige teams i afdelingen.
  • Hvis du har erfaring med forebyggende arbejde er dette en fordel.
  • Har stor erfaring med myndighedsarbejdet, særligt fra en Modtagelse, og kan være i processerne med borgerne og rådgiverne.
  • Evner samarbejdets kunst på tværs af organisationen.
  • Erfaring med skilsmissesager med højt konfliktniveau.
  • Kan understøtte og coache rådgiverne i børnesamtaler/den inddragende samtale.
  • Har forståelse for og indsigt i fagligt at kunne understøtte at være specifik og realistisk ift.  målbeskrivelser, og at et konstruktivt samarbejde mellem udfører og myndighed på tværs af afdelingen er afgørende for at indsatsen lykkes.
  • Er faglig dygtig, kvalitetsbevidst og parat til at tage egen praksis op som genstand for refleksion i dialogen med rådgiverne i afdelingen.
  • Er tillidsvækkende, dialogsøgende og handlekraftig, og trives med at gå foran i sager og situationer, som udfordrer de enkelte teams eller kollegaer.
  • Kan være lydhør, tydelig og kravsættende på en rolig og anerkendende facon – også i samarbejdet med forældre og samarbejdspartnere.
  • Er god til systematisk helhedsorienteret sagsbehandling, tænker helt naturligt netværk og civilsamfund i opgaveløsningen og har gode formuleringsevner, både mundtligt og skriftligt.
  • Kan sikre lovmedholdeligheden, gennemføre kvalitetstilsyn, ajourføre arbejdsgange, sikre ny viden på området til teamet og genvurdere sager m.v.
  • Er opsøgende på nye og anderledes løsninger og går foran i vejledningen af disse. Du er både proces og resultatorienteret og elsker at komme i mål – både med de menneskelige og administrative opgaver
  • Er en god kollega, der kan bidrage fagligt og socialt til teamet, faglig konsulent-fællesskabet og ledelsen, og som er en god ambassadør for Familieafdelingen såvel internt som eksternt.
  • Trives med en travl og til tider uforudsigelig hverdag
  • Har erfaring med DUBU.
 Hvad kan vi tilbyde dig:
  • Et attraktivt job, der giver mulighed for at afprøve dine tværfaglige kompetencer
  • Et fagligt fællesskab med 4 andre faglige konsulenter.
  • Meningsfulde opgaver i en borgervendt organisation, hvor man tager livsfaserne alvorligt og indretter strukturer efter borgernes behov
  • Et team og en afdeling med et højt fagligt niveau.
  • Faglig støtte og opbakning fra kollegaer og ledelse
  • Faglige udfordringer med indflydelse og ansvar – og med rig mulighed for at bringe din faglighed i spil og udvikle den fremadrettet.
  • En afdeling i kontinuerlig udvikling.
  • Gode og dygtige kollegaer og en nærværende og lyttende ledelse.
 Løn og ansættelsesforhold:
Ansættelsen sker i henhold til KL’s overenskomster med en række faglige organisationer om løn og ansættelsesvilkår. Lønnen forhandles i henhold til princippet Lokal Løndannelse.
Der er tale om en 37 timers stilling.
Ansættelsen er med tiltrædelse 1. maj 2024.
 Ansøgningsfrist:
13. marts 2024
Første samtale finder sted 18. Marts 2024 og anden samtale 21. Marts 2024 . Såfremt du går videre til anden samtale vil der indgå en case i samtalen.
 Har du lyst til at vide mere?
Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen kan du kontakte Leder af Familieafdelingen Helle Lindholm Christensen på telefon 2022 7976 eller leder af Administrationen og Modtagelsen Susanne Vind på telefon 2625 5235.
 Attester 
Vi indhenter børneattest og offentlig straffeattest med samtykke.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.

Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.

Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.

Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=e13acbc6)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6003739

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook