Kan du skabe kommunikation, der vækker Vejle til live?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet


Kan du skrive, så borgerne synger?

Teknik & Miljø er der, hvor det sker. Når klimadagsordenen skal have ben at gå på, når DGI Landsstævne kommer til byen, når arkitekturen skal tegnes, når fjorden skal vækkes til live, når nye byområder vokser frem, når gaderne står under vand og borgerne skal have en hjælpende hånd. Ja, så er det her, det sker. Hvis du synes det lyder spændende, så er du allerede godt på vej.


Lige nu søger vi en alsidig kommunikationskonsulent til Teknik & Miljø til en bred vifte af opgaver. Du skal være med hele vejen fra strategi til udførsel og være med til at spille både politikere og borgere gode.
 Om stillingen
Vejle Kommune, Danmarks 5. største kommune, har været vært for store begivenheder som Tour de France og skal i 2025 være med til at skabe en uforglemmelig oplevelse for deltagere og gæster til DGI Landsstævne. Vi leder efter en professionel og engageret kommunikationskonsulent, som kan hjælpe os med at styrke vores kommunikationsindsats og bidrage til vores succesfulde projekter.

Udover de store projekter, består dagligdagen også af at håndtere løbende kommunikationsopgaver. I vores kommunikationsteam samarbejder vi bredt med de andre forvaltninger i kommunen og med Teknik og Miljøforvaltningens mange afdelinger om disse. Det kan være information og opdateringer om projekter, vejarbejder og oversvømmelser, kriser – som skal kommunikeres hurtigt og professionelt til borgere og politikere. Klima- og bæredygtighedsdagsordenen er et prioriteret fokusområde hos os, ligesom mobilitetsområdet også fylder meget.  Du skal som kommunikationskonsulent have interesse i og være på forkant med klimakommunikationen. Dette sker i tæt samarbejde med vores klimasekretariat og Kommunaldirektørens stabe.

Vi leder efter en strategisk kommunikationskonsulent, der med teamet bliver fundamentet i vores kommunikationsindsats. Du vil blive en del af en dynamisk forvaltning i Vejle Kommune, hvor ingen dage er ens. Du får ansvar for en bred vifte af opgaver inden for kommunikation og mediehåndtering, og du vil spille en central rolle i vores indsats for at nå ud til vores målgrupper.

Stillingen indebærer at kunne agere i en politisk styret organisation, kunne håndtere stor kompleksitet, koordinere med overblik, samarbejde og skabe gode relationer, byde proaktivt ind og tage fra.
 Dine primære arbejdsopgaver vil inkludere:

  • Kommunikationsstrategi: Udvikle og implementere effektiv kommunikation i Teknik & Miljø.
  • Sociale medier: Skabe engagerende indhold og strategier på forskellige platforme, samt udvikle måden og platformene, vi kommunikerer på.
  • Web: Være med i udvikling af vedligeholdelse af vores hjemmeside.
  • Krisekommunikation: I Teknik & Miljø ansvarlig for at deltage i den tværgående krisekommunikation og hermed skærpe organisationens kommunikationsparathed under kriser.
  • Pressemeddelelser: Formidle vores budskaber professionelt og engagerende.
  • Udvikling og produktion af diverse kommunikationsmateriale: Nyhedsbreve, foldere, E-boks breve, webtekster, taler osv. Listen er lang og spændende.
  • Samarbejde: Arbejde tæt sammen med din nærmeste kollega for at skabe visuelle fortællinger sammen med resten af organisationen omkring konkrete projekter samt udvikling af kommunikationsindsatsen i Vejle Kommune.

Vi tilbyder:

  • En interessant og udfordrende stilling i en dynamisk organisation.
  • En bred vifte af kommunikationsopgaver.
  • Et kreativt og inspirerende arbejdsmiljø med gode kollegaer.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
 Vi tilbyder dig:
En god og spændende arbejdsplads med mange forskellige fagligheder, hvor vi er fælles om at levere god service til borgerne i Vejle Kommune. Vi har fokus på at spille hinanden gode i Kommunikation og resten af forvaltningen, og du vil møde en forvaltning, hvor ledelsen prioriterer dette højt.

Din nye arbejdsplads befinder sig i arkitektonisk smukke rammer, hvor du vil kunne nyde godt af bl.a. frugt- og kaffeordning, egen kantine, forskellige klubber og firmaidræt.

Hvis du tager offentlig transport, ligger kontoret kun 100 meter fra togstation og busterminal.
 Vi forestiller os, at du fagligt/personligt:
  • Er en skarp formidler.
  • Er en erfaren, strategisk kommunikationskonsulent, som kan være en sparringspartner for ledere og chefgruppe – og være på forkant.
  • Har erfaring med at udarbejde og implementere kommunikationsstrategier.
  • Er stærk fagligt - med respekt for andre fagligheder.
  • Har erfaring med medieovervågning, pressearbejde og sociale medier.
  • Er kreativ, struktureret og har øje for detaljer.
  • Kan arbejde selvstændigt såvel som i team.
  • Er robust – også når det bliver svært.
  • Har gode samarbejdsevner og er en holdspiller.
  • Er effektiv, stabil, arbejdsom og fleksibel.
  • Har en relevant uddannelse inden for kommunikation, journalistik eller lignende.
 Om os
Vejle Kommune har fuld fart på udviklingen. Vi har en befolkningstilgang på ca. 950 borgere om året, nye virksomheder flytter til, og flere boliger skyder op. Teknik & Miljø er en effektiv forvaltning, der er central for udviklingen af kommunen. Desuden udvikler vi hele tiden den måde, vi leverer service til borgerne på.

Stabene består af 5 afdelinger med i alt ca. 75 dedikerede kolleger. Du vil opleve kompetente og topmotiverede kolleger og ledere, som ser sig selv som afgørende medspillere i forvaltningens ambition om at skabe de bedste rammebetingelser, der understøtter den strategiske og fysiske udvikling og drift af Vejle Kommune.

Du vil indgå i afdelingen HR, Kommunikation & Support i Stabene, hvor du også finder HR, chefsekretærer og receptionistkollegerne. Vi er i alt 15 kolleger i afdelingen og har til huse i den administrative del af Teknik & Miljø.

Stabene består desuden af Politik & Jura, Økonomi & Analyse, Kørsel & Controlling samt Den Boligsociale Helhedsplan.

Hvis du er klar til at tage næste skridt i din karriere og blive en del af vores team i Teknik & Miljø, Vejle Kommune, så send os din ansøgning og CV. Vi glæder os til at høre fra dig og ser frem til at byde dig velkommen som vores nye kommunikationskonsulent!

Yderligere oplysninger kan indhentes ved at kontakte afdelingsleder Louise Kolind-Sporring på tlf. 42429897 (send gerne en sms og aftal tidspunkt) eller louko@vejle.dk eller hos kommunikationskonsulent Andreas Uggerhøj på tlf. 92543234 eller andug@vejle.dk.
 Ansættelsesvilkår
Stillingen er fast med 37 timer ugentligt. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn. Tiltrædelse 1. november 2024.
 Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest lørdag den 14. september 2024.
1.samtale afholdes torsdag den 19. september og 2. samtale onsdag den 25. september.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6af7105f)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Kirketorvet, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6096960

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook