Konsulent til analyse og optimering af kapacitet og flow i psykiatrisygehuset

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at hjælpe Psykiatrien i Region Syddanmark med de bedste patientforløb og optimal kapacitetsstyring i den ambulante psykiatri? Har du flair for data og kan du omsætte og anvende det til at understøtte sygehusets drifts- og kvalitetsledelse? Vil du være med til at understøtte en optimeret planlægning af gode forløb, hvor patienternes rettigheder til udredning og behandling overholdes? Så har vi stillingen til dig

Psykiatrien i Region Syddanmark har i 2024 som en af de vigtigste strategiske indsatser at indfri patienterne rettighed til udredning og behandling.

Derfor har regionsrådet afsat midler til, at vi kan etablere en fælles central visitationsenhed for alle voksenpsykiatriske patienter i regionen. Der arbejdes allerede med at etablere en centralvisitationsenhed på børne- og ungeområdet. Formålet med central visitation er at sikre lige adgang til behandling for alle patienter via en ensartet visitation, en optimeret brug af personaleressourcer, herunder speciallægeressourcer samt en god kapacitetsstyring på de psykiatriske afdelinger. Den centrale visitation skal sikre overholdelse af udrednings- og behandlingsretten samt styrke brugen af udrednings- og behandlingspakker på tværs af sygehusets afdelinger.

Vi har også fokus på at udnytte mulighederne for digital behandling og/eller internetbaseret behandling så meget som muligt. Vi arbejder med etablering af en virtuelle lægeklinik, som på sigt kan støtte op om arbejdet, ligesom der skal ses på muligheder for opgaveflytning og delegation.

Der er tale om en større omlægning og forandringsproces, den centrale visitation skal beskrives og indfasning begyndes i løbet af 2024. Vi har brug for dig til at:

  • bidrage til at udvikle og implementere det gode patientforløb, ved at analysere data og arbejdsgange plus identificere potentialer for forbedring
  • sikre dataunderstøttelse af patientforløb, herunder udarbejde kapacitetsanalyser og opfølgning på overholdelse af udredningsret
  • oversætte resultaterne af analyserne for de kliniske ledelser og støtte dem i at anvende dem til at skabe konkrete forandringer
  • understøtte overholdelse af udredningsretten via fortolkning af rettigheder og vejledninger og ved at omsætte dette til arbejdsgange og registreringer
En af dine første opgaver bliver at skabe overblik over og analysere vores nuværende kapacitet og aktivitet i den ambulante psykiatri.
Indholdet i stillingen vil udvikles over tid, i forbindelse med at den centrale visitationsenhed bliver etableret. Du vil her få et tæt samarbejde med den kommende leder af enheden.

Hvem er du?

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse, og at du har kendskab til arbejdet i en klinisk afdeling og de processer, der følger med dette. Du motiveres af at arbejde med, undres over og analysere data. Vi lægger derudover vægt på, at du:

  • har en analytisk og metodisk velfunderet tilgang til at arbejdet
  • har dokumenteret erfaring med at arbejde med data og analyseredskaber
  • har kendskab til de datakilder, der arbejdes med i sygehusvæsenet
  • har kendskab til og kan facilitere arbejdet med optimering af processer og arbejdsgange
  • kan driver processer med fokus på deadlines og opfølgning og være med til at sikre implementering.
  • har gode og skarpe formidlingsevner både skriftligt og mundtligt, herunder konkret at kunne afgrænse og præsentere store datamængder
Vi forestiller os, at du, som person:

  • har en åben, opsøgende og nysgerrig tilgang til arbejdet og har lyst til at forstå de kliniske processer, som du skal arbejde med
  • har lyst og evne til dialog og samarbejde,
  • arbejder struktureret og er procesorienteret
  • har gennemslagskraft, er handlingsorienteret og samtidig vedholdende og tålmodig
  • har stor organisatorisk forståelse og formår at indgå som sparringspartner på forskellige organisatoriske niveauer
Vi kan tilbyde dig:

Du bliver ved ansættelsen en del af psykiatrisygehusets samlede administration, hvor du tilknyttes vores økonomi og planlægningsfunktion og bliver en del af et tværgående team omkring udredning og behandling. Du får en afvekslende hverdag med samarbejde og sparing fra kollegaer i administrationen samt samarbejde og understøttelse af de kliniske afdelinger.

I Økonomi og Planlægning er vi en medarbejdergruppe på ca. 25 med både akademisk, HK og sundhedsfaglig baggrund. Vi har et dynamisk arbejdsfællesskab, hvor vi arbejder sammen på tværs og hjælper hinanden. Vi tror på, at vi sammen kan mere. Hos os er omgangstonen uhøjtidelig og fyldt med faglighed og humor. Du vil få en række engagerede, dygtige og sjove kollegaer i et sygehus med fokus på patienten, faglighed, dialog og samarbejde.

Dit daglige arbejdssted vil være psykiatrisygehusets administration i Vejle. Her er vi cirka 110 medarbejdere, fordelt på 5 funktioner. Der er mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale og under hensyntagen til opgaverne.

Løn og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til aftale mellem Danske Regioner og forhandlingsberettiget organisation. Tiltrædelse hurtigst muligt, stillingen er på fuld tid.

Du kan få mere at vide om stillingen hos Økonomi- og Planlægningschef Heidi Hougaard tlf. 29276946.

Ansøgningsfrist er den 15. marts 2024, vi forventer at holde samtaler den 20. marts 2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Psykiatrien i Region Syddanmark, Lille Grundet Hulvej, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6006037

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook