Lægemiddelkonsulent (farmaceut) til Region Syddanmarks lægemiddelteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til en administrativ stilling, som kræver stor viden om lægemidler? Vil du understøtte regionens vigtige arbejde med lægemidler i primærsektoren og på sygehusene? Så er du måske den lægemiddelkonsulent, vi søger til vores lægemiddelteam i regionshuset i Vejle.



Om lægemiddelteamet

Region Syddanmark søger en lægemiddelkonsulent til vores lægemiddelteam.

Lægemiddelteamet består af to farmaceuter, en farmakonom, en lægefaglig konsulent og en økonom. Vi indgår desuden i hoveduddannelsen i Farmakologi og har derfor i perioder en hoveduddannelseslæge i teamet.

Lægemiddelteamet løser en lang række opgaver inden for lægemiddelområdet, herunder sekretariatsbetjening af diverse udvalg, understøttelse af rationel farmakoterapi i både primærsektor og på sygehusene og rådgivning af kolleger, politiske fora, fagpersoner og borgere om medicin.

Derudover udarbejder teamet analyser af lægemiddeldata og bidrager til indsatser på politisk prioriterede områder. I øjeblikket er der bl.a. fokus på nedbringelse af opioidforbruget, nedbringelse af medicinspild, udbredelse af dosispakket medicin og rationel ordination af antidiabetika. Region Syddanmark udbetalte i 2023 ca. 1,8 mia. kr. i medicintilskud.

Vi samarbejder tæt med de praktiserende læger i regionen, sygehusapoteker og de private apoteker, Farmakologi på Odense Universitetshospital, lægemiddelteams i de øvrige regioner og kvalitetsenheder i regionshuset.

Dine opgaver

Lægemiddelteamet fordeler selv sine opgaver mellem sig, men dine opgaver kunne fx være

  • Sekretariatsbetjene Det Regionale Lægemiddelråd og Lægemiddelkomiteen for almen praksis
  • Sagsbehandle enkeltansøgninger om anvendelse af lægemidler, der ikke er anbefalet som standardbehandling af Medicinrådet
  • Bidrage med specialviden ved behandling af lægemiddelrelaterede sager til administrative og politiske udvalg
  • Udarbejde høringssvar, sekretariatsbetjene arbejdsgrupper, besvare pressehenvendelser og andre administrative opgaver
  • Analysere lægemiddelforbrug, formidle data og kvalitetssikre lægemiddelanvendelsen i regionen
  • Udarbejde materiale til almen praksis, klynger m.m. og deltage i undervisning og praksisbesøg
  • Skrive artikler til vores nyhedsbreve Nyheder om lægemidler og Praksisnyt


Vi forventer

  • At du er uddannet farmaceut og gerne har nogle års erfaring fra sygehusapotek, privat apotek eller fra en administrativ lægemiddelfunktion.
  • At du er dygtig til at formulere dig i skrift og tale og kan formidle fagstof, så det er forståeligt for ikke-fagfæller
  • At du trives med administrative opgaver
  • At du er serviceminded og trives med rollen som rådgiver
  • At du kan have mange opgaver i gang på samme tid, og at du formår at have fokus på både drift og udvikling
  • At du er en teamspiller, som vil bidrage til det tætte og gode samarbejde i teamet
Vi tilbyder:

  • En udfordrende og afvekslende stilling i et team, hvor faglighed og tæt samarbejde vægtes højt
  • Et arbejde, der stiller store krav til din faglige viden om lægemidler
  • Et godt arbejdsmiljø i en afdeling med mange varierende opgaver og en uformel omgangstone, hvor der er fokus på sparring og det gode samarbejde
  • Mulighed for hjemmearbejdsplads


Om Praksisafdelingen

Lægemiddelteamet er en del af Praksisafdelingen, som består af ca. 65 medarbejdere med vidt forskellig uddannelsesmæssig baggrund, både administrative og klinikere.

Afdelingen arbejder med drift, planlægning, forhandling, kvalitet og udvikling inden for sundhedsvæsenets praksisområde, dvs. praktiserende læger, speciallæger, tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer, psykologer, fodterapeuter og apoteker.

Vi lægger vægt på at have et godt arbejdsmiljø i afdelingen, hvor vi har en uformel omgangstone, har respekt for hinandens fagligheder og samarbejder på tværs af teams.



Hvis du vil vide mere

Der er tale om en fast fuldtidsstilling. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst.

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte teamleder Anne-Grete Ramlov på agr@rsyd.dk, tlf. 2159 8464 eller afdelingschef Trine Malling Lungskov på tml@rsyd.dk, tlf. 2920 1790.



Ansøgningsfrist

Ansøgninsfristen er den 7. februar 2024. Vi forventer at holde samtaler d. 20. februar 2024 og evt. 2. samtale d. 23. februar 2024.

Tiltrædelse d. 1. april 2024 eller efter aftale.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Syddanmark, Damhaven , 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5976139

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet

Seneste på facebook