BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du et hjerte, der brænder for at arbejde med natur - og er du vild med planer og lovgivning?
Har du lyst til at værne om kommunens natur- og friluftsværdier samtidig med, at borgere og lodsejere sikres den bedst mulige serviceoplevelse? Og har du lyst til at være en del af et ambitiøst og fagligt stærkt team i en værdibaseret og udviklingsorienteret forvaltning? Så er du måske vores nye kollega. Vi søger en dygtig natursagsbehandler til en ny fast stilling.
Du vil indgå i et team på fem medarbejdere, som sammen har ansvar for Vejle Kommunes arbejde med behandling af sager bredt efter blandt andet naturbeskyttelsesloven. Arbejdet vil være fokuseret omkring de lovkomplekser, der omhandler natur og friluftsliv samt udtalelser til lokalplaner, landzonesager mv.
Vi forventer, at du har en vis erfaring med natursagsbehandling eller med lodsejerkontakt samt generelt har interesse for natur.
Natur & Udeliv
Der er tale om et selvstændigt og alsidigt job i afdelingen Natur & Udeliv. Her får du 21 engagerede kolleger. Ud fra vores biodiversitetsplan og friluftstrategier varetager og udvikler vi nogle af Danmarks bedste naturarealer og passer på vores sjældne arter. Vi udvikler og drifter løbende kommunens 800 km vandrestier, 1200 km cykelruter, 1.000 ha skove, ni strande, MTB baner, naturområder, vådområdeprojekter og en sundere fjord.
Vi er en afdeling med stor aktivitet og travlhed, hvor vi samtidig prioriterer at tage os tid til hinanden. Det er vigtigt for os, at der er plads til videndeling samt faglig og personlig udvikling.
Vi arbejder værdibaseret, og vores tilgang er udvikling gennem et bredt samarbejde med borgere, lodsejere, naturbrugere og kolleger i andre forvaltninger. Vi har lysten til at arbejde i selvstyrende teams, der giver frie rammer til at planlægge arbejdsdagen og med mulighed for hjemmearbejde.
Vi forventer, at du har følgende baggrund:
- Erfaring med sagsbehandling - gerne med sagsbehandling efter naturbeskyttelsesloven bredt
- Relevant faglig uddannelse som biolog, landskabsforvalter, agronom, landinspektør, jurist, skov- og landskabsingeniør eller lignende
- Kendskab til at arbejde med kort og anvendelse af GIS
- Interesse for natur og kendskab til botanik
Desuden vægter vi, at du har følgende personlige egenskaber:
- Deltager aktivt og på lige fod med dine kolleger i det faglige og sociale miljø
- Arbejder selvstændigt og struktureret
- Tager afsæt i lodsejere og borgernes behov og kan møde vores samarbejdspartnere der, hvor de er på vej hen
- Kan planlægge og prioritere dine opgaver i samarbejde med teamet og din afdelingsleder
- Er god til at skabe relationer og er positiv og imødekommende i din tilgang til kolleger og samarbejdspartnere, både interne og eksterne
- Tager ansvar for de opgaver, du skal løse
- Kan lide udfordringer og evner at gennemføre dine sager og projekter
- Forstår at arbejde i en politisk ledet organisation
- Evner at spille dine samarbejdspartnere, kolleger, borgere og resten af kommunen gode
Vejle med Vilje
Vejle Kommune har fuld fart på udviklingen. Vi har en befolkningstilgang på ca. 900 borgere om året, nye virksomheder flytter til, og flere boliger skyder op. Teknik & Miljø er en effektiv forvaltning, der går foran i den strategiske og fysiske udvikling i kommunen. Desuden udvikler vi hele tiden den måde, vi leverer service til borgerne på.
- Vi er landets 5. største kommune med over 122.000 indbyggere
- Vi er placeret midt i Danmark, og det er superlet at komme til os med offentlig transport
- Vi vandt prisen for det mest engagerende projekt i konkurrencen om Danmarks vildeste kommune og var nomineret til hovedprisen
- Og så ligger vi i noget af Danmarks flotteste natur med et væld af aktivitetsmuligheder og flere på vej
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.
Tiltrædelse pr. 6. januar 2025 eller snarest derefter.
Flere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Klaus Enevoldsen på tlf. 2043 5130, fagkoordinator Birthe Overgaard på tlf. 2341 5645 eller kollega Ronja Nygaard Madsen på tlf. 2341 4905. Vi ser frem til at høre fra dig!
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest den 3. november 2024 kl. 23.59, og vi har ansættelsessamtaler den 7. november 2024 og 2. samtale den 14. november 2024.
Profilanalyse
Vi benytter personprofilanalyse og eventuelt cases i forbindelse med 2. samtale, ligesom der indhentes referencer inden eventuel ansættelse.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=57835ad1)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Kirketorvet, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131107