BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at optimere processer og lede forandringsprojekter?
Så skal du søge stillingen som proceskonsulent i Danmarks 5. største kommune.
I Vejle Kommune er vi kommet langt, men vi ønsker at komme endnu længere. Vi arbejder med effektiviseringer, analyser og projekter på en måde, som skaber et godt beslutningsgrundlag for ledere, politikere og samtidig gavner medarbejdernes daglige opgaveløsning samt organisationen som helhed. I den forbindelse søger vi to proceskonsulenter, som vil være med til at understøtte os i vores mission om at være Danmarks mest effektivt drevne kommune.
Om jobbet
I Økonomi & Arbejdsmarked arbejder vi kontinuerligt på at sikre en effektiv drift, hvor vi skaber mest mulig værdi. Vi styrker nu indsatsen, og derfor søger vi to konsulenter, som dedikeret skal arbejde med at optimere vores drift og processer i tæt samarbejde med forvaltningens ledere og medarbejdere.
Proceskonsulentstillingerne er opsat til at beskæftige sig med økonomi- og arbejdsmarkedsområdet. Det overordnede formål er at bidrage til udvikling ved at identificere optimeringspotentiale og understøtte effektivisering og automatisering. Dit arbejde vil bl.a. gå ud på at undersøge optimeringspotentialet i udvalgte arbejdsområder, foretage arbejdsgangsanalyser og udarbejde flowcharts. Arbejdet vil foregå i tæt samarbejde med medarbejdere og ledere for de respektive arbejdsområder.
Stillingen vil blive formet sammen med dig og vil blandt andet indeholde følgende elementer:
- Du kommer til at trække på dine erfaringer inden for facilitering, gevinst- og effektanalyse, projektledelse og lean i dit arbejde som proceskonsulent
- Du får brug for at skabe gode relationer og samarbejder på tværs af forvaltningen for at lykkes med opgaverne
- Du kommer til at udfordre "plejer" ved at kaste lys på uhensigtsmæssige vaner og metoder, og du får en vigtig rolle i at identificere Best Practice
- Kommunikation i forbindelse med opfølgning og rapportering om fremdrift, KPI’er samt milepæle for projekter og initiativer
- Analyse- og formidlingsopgaver af forskellig karakter
Vi søger i høj grad en skarpere kobling imellem den økonomiske bundlinje og den reelle effekt for borgeren – og du vil som proceskonsulent have en helt central rolle i denne bevægelse.
Vi forestiller os, at du kan genkende dig selv i følgende:
- Er struktureret og god til at danne overblik
- Er drevet af at gøre en forskel og er ambitiøs
- Kan gå forrest og lede forandringsprocesser effektivt
- Arbejder selvstændigt og engageret, samt sikrer, at opgaverne kommer godt i mål
- Er en stærk proces- og projektleder med erfaring fra lignende stillinger – gerne fra kommune, region eller stat
- Er respektfuld og ydmyg i mødet med andre mennesker
- Er åben og opsøgende og tør stille spørgsmål, når du er i tvivl
- Kan sætte dig hurtigt ind i komplekse områder og kommunikere på en letforståelig måde
- Har stærke samarbejdsevner og kan skabe resultater sammen med andre
- Tager initiativ og er udadvendt og serviceminded i din tilgang
- Er analytisk og nysgerrig, men også kritisk i tilgangen
- Kan formulere dig klart og præcist
- Er visionær og har lyst til at skabe forbedringer og mod på at gå nye veje
- Har en god forretningsforståelse
- Er en god kollega, der værdsætter et godt arbejdsmiljø og er med til at skabe det
- Har en relevant videregående uddannelse
Vi tilbyder dig
Du vil få et udfordrende job på områder med stor betydning i en af Danmarks største kommuner.
- Det brede spektrum af opgaver i denne stilling medfører potentialet om, at du vil kunne skabe en hverdag, hvor du balancerer mellem at blive udfordret, lære nyt og bidrage med din egen ekspertise
- Du får en farverig palet af arbejdsopgaver indenfor arbejdsgangsanalyse, relations dannelse og effektiviseringsarbejde - og din indsats kommer til at gøre en forskel
- Selvtilrettelagt hverdag: du vil fra start få stor indflydelse på sammensætningen af din arbejdsdag og arbejdsopgaver
- Du får et godt arbejdsmiljø, med dygtige og engagerende kolleger med forskellig faglig baggrund, der synes, at det er sjovt at gå på arbejde
- Et tæt samarbejde med kommunens øvrige forvaltninger og nøglepersoner
- Sparring og et fagligt fællesskab med andre erfarne proces-, analyse- og datakonsulenter
- Gode muligheder for efter- og videreuddannelse
Du vil lande i Økonomi- og arbejdsmarkedsområdet, som er en fagligt stærk forvaltning, der går efter at skabe ambitiøse resultater. Forvaltningen er præget af, at vi er resultatorienterede og arbejder målrettet og systematisk med de opgaver, vi har, samtidig med, at vi har øje for den enkelte medarbejders trivsel. Vi sætter pris på en uformel omgangstone og plads til en selvstændig opgaveløsning.
Vi glæder os til, at du bliver en del af det.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om fast fuldtidsstilling.
Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst og lokal løn.
Tiltrædelse 1. februar 2024.
Flere oplysninger
Flere oplysninger kan fås hos Proceskonsulent Susi Mølgaard på tlf. 30122819 eller mail smard@vejle.dk
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest d. 10. december 2023 kl. 23.59
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2e778bc1)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946000