BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af arbejdsmiljøindsatsen i en vækstkommune med 10.000 ansatte? Er du en dygtig proceskonsulent med strategisk og organisatorisk tæft? Kan du facilitere og drive tværgående arbejdsmiljøstrategiske udviklingsprojekter på operationelt niveau? Så har vi en spændende mulighed til dig.
Om jobbet
Vejle Kommune er Danmarks 5. største kommune. Vi er en vækstkommune og er gentagne gange blevet kåret som en af landets mest veldrevne kommuner. Det giver gode muligheder, og det forpligter. Ikke mindst når vi sammen med alle landets kommuner står overfor demografiske udfordringer, der gør, at opgaverne måske skal løses på andre måder.
Det er derfor, vi insisterer på en kultur, hvor vi former fremtiden med mod. Vi vil være en organisation, hvor der er plads til at afprøve de vilde ideer og skabe nye løsninger og samarbejdsformer. Vores ambitionsniveau er højt; både for den organisation, vi vil være; den ledelse, vi vil udøve; og de attraktive arbejdspladser, vi vil skabe til gavn for borgerne.
Som proceskonsulent bidrager du til ovenstående ved igennem din arbejdsmiljøfaglighed at bidrage til "vores attraktive arbejdspladser", som er HovedMED’s (vores øverste samarbejdsudvalg) strategiske retning i 2024 og 2025. HovedMED’s indsatser indeholder bl.a. et stort fokus på høje følelsesmæssige krav, vold og trusler og forebyggelse af sygefravær.
Du bliver en del af et fagligt velfunderet team, hvor vi arbejder selvstændigt, men samtidigt løfter i flok. Du får mulighed for at sætte dit eget præg og retning på opgaver og opgaveløsninger. Du arbejder helt tæt på en topledelse, der forventer, at du udfordrer og byder ind.
Dine opgaver:
- Gennemførelse af proceskonsulentopgaver decentralt, f.eks. trivselsforløb og forløb med udgangspunkt i arbejdsmiljøfaglige projekter
- Rådgivning og assistance til Vejle Kommunes arbejdspladser
- Bidrage til Koncern HR´s strategiske arbejde (Vores attraktive arbejdspladser) og sikre synlighed og forankring
- Udvikling af værktøjer til brug for organisationen
- Bidrage til processer i forbindelse med psykisk arbejdsmiljø
- Opfølgning på trivselsmålinger
- Forebyggelse af vold og trusler
At du brænder for arbejdsmiljø, er udadvendt og har et godt humør. Din tankegang er innovativ og kreativ, men du formår stadig at arbejde struktureret.
Vi håber, at du har følgende kvalifikationer:
Faglige kvalifikationer
- Erfaring med rollen som proceskonsulent
- Erfaring med arbejdsmiljøopgaver og viden om arbejdsmiljølovgivning
- Strategisk tæft og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation
- Viden om arbejdet med trivsel og psykisk arbejdsmiljø
- Analytiske kundskaber, herunder kendskab til analysearbejde
Personlige kvalifikationer
- Du arbejder selvstændigt, men mestrer også at samarbejde
- Du har drivkraft og struktur til at sikre opstart, gennemførsel og afslutning af projekter
- Du kan opbygge tillidsfulde samarbejdsrelationer på alle niveauer
- Du kan kommunikere professionelt både skriftligt og mundtligt
- Du kan agere som ledernes sparringspartner
Din baggrund kan være mangeartet, men vi forventer, at du har en relevant uddannelse, som minimum på bachelorniveau.
Derfor skal du vælge os:
Kommunaldirektørens Stabe er en dynamisk arbejdsplads, hvor politiske dagsordener og strategisk udvikling møder tværgående drift og samarbejde. Vi har stærke udviklingsfællesskaber, fagligt høje ambitioner og fleksible arbejdsvilkår.
Som vores nye kollega i Koncern HR vil du, af dine 17 kollegaer, blive budt indenfor i et nysgerrigt og uformelt arbejdsmiljø, der er præget af tillid og rummelighed. Koncern HR er en afdeling, der på strategisk og operationelt niveau arbejder med organisationsudvikling, leder- og medarbejderudvikling, personalepolitik, MED, rekruttering, onboarding, tiltrækning, tilknytning, arbejdsmiljø, sundhed og trivsel, faglig stolthed, personalejura og sygefravær. Vi har en bred palet af faglige kompetencer, men fælles er, at vi brænder for det, vi gør. Der er højt til loftet og stor frihed i forhold til opgaveløsningen. Vi tror på, at fællesskaber er kernen i det gode liv, og derfor er det "at være noget for hinanden" centralt i alt, vi gør.
Vi tror på, at en regenerativ og bæredygtig tilgang giver vores organisation vigtige redskaber til at imødegå de udfordringer, vi står i som samfund og som organisation, og som ændrer vores klima. Vi udvikler, vækster, skaber arbejdsliv og fritidsliv med fokus på balance og resiliens. Vi kalder det, at "vi giver mere, end vi tager". Overordnet er vores mål at understøtte Vejle Kommune som en attraktiv arbejdsplads og et godt uddannelsessted.
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse 1. august 2024.
Ansøgningsfrist
Der er ansøgningsfrist 30. maj 2024.
Der vil blive afholdt første samtale 11. juni 2024 og anden samtale 24. juni 2024.
Mellem 1. og 2. samtale skal du besvare en personprofil samt en kompetenceprofil, herudover benytter vi en case i forbindelse med anden samtale.
Har du lyst til at vide mere?
Ønsker du at høre mere om stillingen, kan du kontakte HR-chef Kristine Schou på tlf. 21 83 25 35 eller på arkla@vejle.dk
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6872ad97)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6044836