BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være en del af en spændende udvikling på psykiatriområdet og bidrage med dit gode overblik og planlægningskompetencer? Trives du med at finde løsninger på udfordringer, og vil du være med til at understøtte sygehusdirektionen og lederne på de psykiatriske afdelinger til gavn for patienterne? Så har du nu muligheden for at blive AC-konsulent i vores planlægningsteam – enten som barselsvikar til udgangen af 2024 eller i en fast stilling.
Psykiatrien har gennem de seneste år været et område med stor opmærksomhed og med ambitioner om udvikling - både på nationalt og regionalt niveau. Den nationale 10-års plan for psykiatri er under implementering og skal medvirke til at udvikle psykiatriområdet og indsatsen for den mentale sundhed. Psykiatrien er samtidig i gang med at forberede overtagelse af dele af misbrugsbehandlingen for patienter med psykisk lidelse og samtidigt misbrug. Sideløbende har regionen og psykiatrisygehuset fokus på at robustgøre psykiatrien, så sygehusets vision kan indfries til gavn for patienter og pårørende - også i en tid hvor rekruttering og øget efterspørgsel kan udfordre driften.
Implementeringen af regeringens 10 års plan for psykiatrien, regionens egen psykiatriplan samt plan for robustgørelse af sygehuset vil være hovedfokus for psykiatrisygehuset i de kommende år. Vi søger AC-konsulenter til planlægningsteamet som selvstændigt og i samarbejde med kollegaer og afdelinger kan understøtte planlægning, implementering og stabil drift i sygehuset. Der er tale om en fast stilling samt et barselsvikariat frem til udgangen af 2024.
Planlægningsteamet er en del af Økonomi og Planlægning i psykiatrisygehusets administration. Teamet består af 7 medarbejdere, men der er samarbejde og snitflader i forhold til funktionens øvrige teams og med øvrige funktioner i Administrationen.
Dine arbejdsopgaver
Jobbet er meget alsidigt og tilrettelægges sammen med din leder og øvrige kollegaer i planlægningsteamet ud fra din erfaring, dine interesser og kompetencer. Eksempler på opgaver kunne være:
- Understøtte psykiatrisygehusets direktion og sygehusets ledere på de psykiatriske afdelinger, bl.a. ved at agere administrativ tovholder på forskellige indsatsområder. Konkrete eksempler kunne være udvikling af samarbejdet med praksisområdet, retspsykiatriområdet og akutte tilbud i psykiatrien.
- Udarbejde beslutningsoplæg, notater mm. som understøtter gode beslutning og fremdrift – herunder både oplæg til beslutninger internt i sygehuset og til politiske beslutninger.
- Understøtte de kliniske afdelinger og sygehusets drift, ved at bidrage til løsning af både akutte og mere langsigtede udfordringer
- Ad hoc opgaver relateret til funktionens opgaveportefølje (eks. henvendelser fra Folketinget, regionsrådspolitikere, journalister m.fl.)
- Understøtte samarbejde og den samlede opgaveløsning på tværs i Administrationen
Din profil
Trives du med en alsidig og omskiftelig hverdag, og lyder opgaverne som noget, du kan se dig selv i - så send os en ansøgning, hvis du har:
- En relevant videregående uddannelse på kandidatniveau
- Erfaring med planlægnings- og implementeringsopgaver, gerne fra sundhedsvæsenet
- Evnen til at sikre overblik, gode processer og tage tovholderrollen på dig
- Evnen til at håndtere det alsidige interessentbillede i en politisk ledet
- Analytisk sans, kan arbejde struktureret og målrettet og finder det naturligt at tage ansvar og følge opgaver til dørs
- Evnen til at arbejde selvstændigt og motiveres af at udtænke konkrete løsningsforslag på komplekse problemstillinger
- Mod på at arbejde med komplekse opgaver og trives med en omskiftelig hverdag, hvor nogle opgaver er med kort deadline.
- Gode samarbejdsevner og er vant til at arbejde sammen med forskellige fagligheder
Om os
Psykiatrisygehuset er et af fem sygehuse i Region Syddanmark. Vi varetager udredning og behandling af borgere i alle aldre med psykisk sygdom.
Dit daglige arbejdssted vil være psykiatrisygehusets administration i Vejle. Her er vi cirka 110 medarbejdere, fordelt på 5 funktioner. Der er mulighed for hjemmearbejde efter aftale og under hensyntagen til opgaverne.
Du bliver en del af Økonomi og Planlægning, med ca. 25 medarbejdere med både akademisk, HK og sundhedsfaglig baggrund. Vi løser opgaver inden for tværsektorielt samarbejde, driftsplanlægning, forskerunderstøttelse, økonomistyring, regnskab samt befordring. Vi har et dynamisk arbejdsfællesskab, hvor vi arbejder sammen på tværs og hjælper hinanden. Vi tror på, at vi sammen kan mere. Hos os er omgangstonen uhøjtidelig og fyldt med faglighed og humor. Du vil møde engagerede, dygtige og sjove kollegaer i et sygehus med fokus på patienten, faglighed, dialog og samarbejde.
Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om to stillinger. En fast stilling er på 37 timer med tiltrædelse fra 1. marts 2024 eller hurtigst muligt. Et barselsvikariat på 37 timer i perioden 1. marts 2024 – 31. december 2024. Du bedes angive hvilken /hvilke stilling du søger.
Løn og ansættelsesvilkår fastlægges i henhold til aftale mellem Danske Regioner og forhandlingsberettiget organisation. For en kandidat med de rette kompetencer, kan der ske ansættelse på specialkonsulentniveau.
Vil du vide mere
Hvis du ønsker yderligere information om stillingerne er du velkommen til at kontakte Økonomi og Planlægningschef Heidi Hougaard på mail; Heidi.Hougaard@rsyd.dk eller tlf. 99 44 49 13
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfristen er søndag den 28. januar 2024. Vi forventer at afholde jobsamtaler tirsdag den 30 januar 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Psykiatrien i Region Syddanmark, Lille Grundet Hulvej , 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973466