BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for at gøre en forskel for patienterne på alle sygehusene i Region Syddanmark? Så er det måske dig, der er vores nye kollega i den regionale brevforvaltning.
Breve er ofte patienternes første møde med sygehuset. De indeholder vigtige beskeder om, hvordan patienterne skal forberede sig, og hvilke rettigheder de har.
I Region Syddanmarks regionale brevforvaltning arbejder vi på at sikre, at alle regionens patientbreve er af høj kvalitet, at indholdet er forståeligt, og at brevene altid lever op til gældende patientrettigheder.
Om jobbet
Til at hjælpe os med opgaven søger vi en regional brevforvalter, der har styr på både patientrettigheder og sundhedslovgivningen og har kendskab til registrering og booking. Gerne fra daglig praksis. Du skal også have masser af gå-på-mod og hurtigt kunne sætte dig ind i forskellige og nogle gange komplicerede problemstillinger med mange interessenter. Du skal have en konstruktiv tilgang til opgaverne og være god til at se løsninger i stedet for begrænsninger.
Som regional brevforvalter har du en afgørende rolle i at sikre, at patienter får den bedste behandling helt fra første brev. På den måde får du et job, hvor du med dit arbejde gør en forskel for de tusindvis af mennesker, der dagligt modtager breve fra regionens sygehuse.
Dine opgaver inkluderer:
- At have styr på gældende patientrettigheder og tilrette breve ved ændringer.
- At udvikle undervisningsmateriale samt vejlede sygehuse i korrekt valg af breve.
- At være medtovholder på en fælles regional løsning, der ensretter og letter arbejdet med indkaldelsesbrevene i Region Syddanmark. Løsningen udvikles blandt andre i samarbejde med sygehusenes klinikker, lokale brevforvaltninger, leverandører og IT.
- At deltage i relevante nationale og regionale netværk.
- Du er uddannet lægesekretær, sygeplejeske, sundhedskommunom eller inden for sundheds-IT.
- Du har indgående kendskab til sundhedsloven herunder udrednings- og behandlingsret.
- Du trives med en hverdag, hvor du har mange bolde i luften uden at miste fokus.
- Du er god til at skabe relationer og samarbejde på tværs – både af fagligheder, kompetenceområder og matrikler
- Du er serviceminded, lyttende, initiativrig og opsøgende.
- Du har en stor portion gå-på-mod og ben i næsen.
Hvem er vi?
Den regionale brevforvaltning består ud over dig af en kommunikationskonsulent. I vil skulle arbejde tæt sammen, og I vil i samarbejde med lokale brevforvaltninger på de enkelte sygehuse skulle sikre, at vi kommer i mål med opgaverne.
Den regionale brevforvaltning hører hjemme i kommunikationsafdelingen på Sygehus Lillebælt. Her vil du blive en del af en afdeling, hvor vi lige nu er 15 medarbejdere inklusiv kommunikationschefen.
Vi tilbyder
- Et meningsfyldt job med stor indflydelse på patienters behandlingsforløb
- En spændende og varieret arbejdsdag
- Tæt samarbejde både lokalt og med kollegaer i hele regionen
- Gode kollegaer i en afdeling, hvor vi hele tiden udvikler os
- Mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det – dog ikke af fast karakter
Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Løn i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og relevant faglig organisation.
Du vil blive ansat i kommunikationsafdelingen på Sygehus Lillebælt og referere til kommunikationschefen, der har det ledelsesmæssige ansvar for den regionale brevforvaltning. Du kommer efter planen til at sidde på sygehuset i Vejle, men vil også skulle sidde i Kolding ind i mellem, ligesom du kan regne med at skulle rundt til de øvrige sygehuse i regionen. Sygehus Lillebælt er røgfri, hvilket betyder, at ansatte ikke må ryge i arbejdstiden.
Ansøgningsfrist, samtaler og tiltrædelse
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 22. oktober. Vi forventer at holde samtaler den 25. oktober. Du skal regne med at løse en lille opgave i forbindelse med samtalen. Tiltrædelse forventes senest 1. december 2023.
Yderligere oplysninger
Du kan læse mere om Sygehus Lillebælt – Patienternes Sygehus – her http://www.sygehuslillebaelt.dk. Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kommunikationschef Cathrin Tromborg Bræstrup på ctb@rsyd.dk eller tlf. 24969280.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus, Beriderbakken, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5922684