Vil du være en del af Team Handicap og Socialpsykiatri og vil du være med til at sikre en god kvalitet i sagsbehandlingen i Myndighedsafdelingen i Vejle Kommune?
Trives du i et arbejdsmiljø, hvor vi er noget for hinanden, hvor vi støtter og sparrer om opgaverne og bliver du motiveret af en hverdag fyldt med gode kollegaer og mulighed for at kompetenceudvikle og dygtiggøre dig?
Så er det lige præcis dig, vi søger!
Vi har brug for dig og for dine kompetencer, som vi håber, at du vil sætte i spil hos os. Vi håber derfor, at du har lyst til at være en del af en afdeling, hvor vi vægter helhed og sammenhæng for den enkelte borger i kommunen og hvor vi arbejder koordinerende sammen med både interne og eksterne samarbejdspartnere samt pårørende og civilsamfund for at lykkedes med en helhedsorienteret indsats omkring borgeren.
Om jobbet
Vi søger en socialrådgiver eller socialformidler som myndighedssagsbehandler til vores § 85 team, som ønskes tiltrådt senest pr. den 1. oktober 2025. Stillingen er et vikariat, der løber over 10 måneder og med en arbejdstid på 34 timer pr. uge. Der tilbydes mulighed for flextid.
Der er tale om en ansættelse i Team Handicap og Socialpsykiatri i Myndighedsafdelingen, som udover eget team også består af et hjælpemiddel team samt et sundhedsfagligt team. Målgruppen består voksne borgere over 18 år med fysisk og/eller psykisk funktionsnedsættelse. Derudover kan borgerne have andre forskelligartede problemstillinger, herunder særlige sociale problemer som for eksempel misbrug eller hjemløshed.
Din opgave som myndighedssagsbehandler i Vejle Kommune handler først og fremmest om at møde alle borgere professionelt og nysgerrigt med de problemstillinger de hver især bringer ind. Du skal både sikre de enkelte borgeres retssikkerhed og behandle ansøgninger om hjælp og støtte, som du ud fra Servicelovens voksenbestemmelser træffer afgørelser om. Det gør du ved at indhente relevante oplysninger som behandles gennem Voksenudredningsmetoden (VUM 2.0) og ud fra et fagligt grundlag iværksættes rette indsats. Du bliver som sagsbehandler en del af vores § 85 team, der blandt andet behandler ansøgninger om socialpædagogisk støtte, ledsagelse eller botilbud.
Som myndighedssagsbehandler skal du derudover bistå Kommunens borgere med generelt råd og vejledning af Servicelovens voksenbestemmelser og tilstødende støtte i lovgivningen og således understøtte de enkelte borgeres sagsbehandling af deres sag. Dette på en måde, så det sker tilpasset borgernes forskellige behov og dertil skal du følge op på iværksatte tilbud, så borgerne kontinuerligt sikres, at de tilbydes den bedst mulige hjælp, så længe de har et behov herfor. Vi følger løbende borgernes udvikling og arbejder med sigte på, at borgerne opnår et så selvstændigt liv som muligt.
Vi forventer, at du:
- er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden socialfaglig relevant uddannelse
- kan indgå i relationer med andre og er medinddragende samtidigt med at kunne håndtere de svære samtaler
- med din kommunikation, kan være med til at skabe et rum for tillid, respekt og omsorg samt lytte aktivt til borgerens ønsker og behov
- har evnen til, i en beslutningsproces, at se sagen i et perspektiv, hvor både borgernes behov, organisationens og de politiske interesser tilgodeses
- kan arbejde struktureret, nuanceret samt forvalte lovgivning - gerne konkret på området
- har erfaring med eller kendskab til arbejdet som sagsbehandler i en myndighedsfunktion og lyst til og interesse i at arbejde med målgruppen og vi ser gerne, at du er en åben og positiv person med en god portion humor
Vi tilbyder:
- en arbejdsplads med gode kollegaer og et godt samarbejde
- stor indflydelse på din egen arbejdssituation
- en dynamisk afdeling præget af høj faglighed, udvikling og plads til forskellighed
- et fagligt stærkt team på 40 kollegaer bestående sagsbehandlere og faglige konsulenter
Har vi vakt din nysgerrighed?
Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Katarina Vinding for team Handicap og Socialpsykiatri på tlf. 40 49 59 36 eller pr. mail: kavin@vejle.dk eller vores faglige konsulent Nadine Rahn Schmidt på tlf. 61 22 42 89 eller pr. mail: nasch@vejle.dk
Du er velkommen til at finde mere information om os på vores hjemmeside: www.vejle.dk
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter overenskomst og principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist
Der foretages løbende indtag til samtaler og sidste mulighed for ansøgning vil være fredag den 25. juli 2025.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen ”Send ansøgning”. Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Myndighedsafdelingen, Vestre Engvej, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-07-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3d507823-b006-4795-95d6-652f51b68114