Søg udfordrende og alsidig stilling som AC-medarbejder ved Vejle Brandvæsen

Profilbillede
dato


En af vores kollegaer har valgt at søge nye udfordringer, så vi mangler måske lige præcis dig som vores nye AC-kollega.
Dit arbejdsområde spænder vidt og kan være alt lige fra krisestyring, beredskabsplanlægning, driftsanalyser, ekstern kursusaktivitet (ikke som instruktør), GIS og til projektarbejde.
 Om dig

Du drives af at have mange forskelligartede arbejdsopgaver som for eksempel krisestyring, analysering af driftstal, ad-hoc projekter, ekstern kursus aktivitet og ikke mindst udvikling af de arbejdsområder, som bliver dine ansvarsområder.
Du er tillidsvækkende og søger de brede løsninger og kan se det store billede, men også detaljerne i opgaverne.
Du kan lide at arbejde selvstændigt og struktureret, men kan også arbejde som en konstruktiv del af et team.
Du evner det gode samarbejde, da dit job ofte går på tværs af flere ledelsesområder og på tværs af flere forvaltninger i Vejle Kommune samt har bred kontakt til vores samarbejdspartnere.

Du skal kunne trives med et højt fagligt arbejdsmiljø med opgaven i centrum, og hvor der også er plads til et godt kollegialt og humoristisk miljø med en uformel omgangstone. Et miljø, hvor der er plads til at inspirere og hjælpe hinanden.
Du er en skarp kommunikator både mundtligt og skriftligt, og du formår at tilpasse din kommunikation lige fra driftsniveauet til det strategiske niveau.
Du vil få indflydelse på de opgaver, du skal løse og gode muligheder for at planlægge og tilrettelægge arbejdet, så der kan skabes en god balance mellem arbejds- og familieliv.
 Fagligt vil det være en fordel, hvis du:
 

  • Har kendskab til og har arbejdet med krisestyringsplaner.
  • Har kendskab til krisestyring på både taktisk og strategisk niveau.
  • Har kendskab til beredskabsplanlægning.
  • Har kendskab til og har arbejdet i en politisk styret organisation.
  • Har erfaring med analysearbejde og kan omsætte driftstal til operationelt niveau
  • Har kendskab til Risikobaseret dimensionering.
  • Har et forebyggende perspektiv i din tilgang til arbejdet.
Vi sætter dit engement og din personlighed højere end de enkelte faglige kvalifikationer, som vi selvfølgelig vil være behjælpelige med, at du får mulighed for at tilegne.
Vi tænker, du har en akademisk uddannelse, som matcher flere af arbejdsopgaverne. Det kan også være en uddannelse som katastrofe- og risikomanager eller anden teoretisk baggrund.
 Vi tilbyder:
 
  • En spændende og udfordrende stilling i en dynamisk og solid organisation.
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling.
  • Et stærkt kollegialt fællesskab, med engagerede og dygtige kolleger.
  • En til tider travl, men også spændende hverdag.
  • En arbejdsplads, der kan hænge sammen med dit privatliv.
  • Aflønning sker efter principperne om "Ny Løn" og i henhold til overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Om Vejle Brandvæsen:


Der er 5 brandstationer i Vejle Kommune – Bredsten, Børkop, Egtved, Give og Vejle - som alle er med til at skabe tryghed og sikkerhed for 122.000 borgere og erhvervslivet i Vejle Kommune.

Vejle Brandvæsen har aftale med Falck om at udføre brandslukning samt rednings – og miljøopgaver på brandstationerne i Bredsten, Egtved og Give.
På brandstationen i Vejle er der et døgndækkende beredskab bestående af én holdleder og tre brandfolk samt én indsatsledervagt.
Ligeledes er der en Forebyggelsesafdeling, Serviceafdeling, Kursusafdeling og Frivilligenhed tilknyttet Vejle Brandvæsen alle med base på brandstationen i Vejle.
Der er på brandstationen i Vejle ansat pt 32 fuldtidsansatte brandfolk, servicemedarbejdere, administration og ledelse samt 40 frivillige og ca. 130 deltidsansatte brandfolk på de fem brandstationer.

Dit primære arbejdssted vil være brandstationen i Vejle, Norgesvej 1, 7100 Vejle
Arbejdstiden er gennemsnitlig 37 timer om ugen, der kan forekomme aften og weekendarbejde.
Du skal kunne sikkerhedsgodkendes til "hemmelig" og opretholde denne godkendelse under hele dit ansættelsesforhold hos Vejle brandvæsen.
Stillingen er til besættelse snarest muligt.

Eventuelle spørgsmål omkring stillingen kan rettes til beredskabschef Thomas Dietz, som kan kontaktes via mail tdiet@vejle.dk.

Ansøgningsfristen er 14. oktober 2024. Der afvikles samtaler 22. oktober 2024 og 25. oktober 2024. Hvis du går videre til 2. samtale, er der en kort test umiddelbart før samtalen.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=bad632c4)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vejle Kommune, Norgesvej, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116539

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet