Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus: Serviceminded brevforvalter med styr på IT og patientrettigheder

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at gøre en forskel for patienter, og har du lyst til at arbejde i krydsfeltet mellem IT, patientrettigheder og kommunikation? Så er det måske dig, der er vores nye kollega i Region Syddanmarks regionale brevforvaltning.

Breve er ofte patienternes første møde med sygehuset. Det er her, de får de første vigtige beskeder om, hvordan de skal forberede sig, hvilke rettigheder de har, og hvordan de skal forholde sig, når de kommer på sygehuset.

Region Syddanmark oprettede 1. januar i år en regional brevforvaltning med det formål at sikre, at alle regionens patientbreve er af ensartet, høj kvalitet, at indholdet er forståeligt, og at brevene lever op til gældende lovgivning.

Vi søger en regional brevforvalter, der har styr på patientrettigheder, og som nemt færdes i forskellige IT-systemer.

Det overordnede mål med dine opgaver som regional brevforvalter er at bidrage til, at patienterne får den bedste behandling helt fra første brev og første kontakt. På den måde vil du få et job, hvor du kan være med til at gøre en forskel, og som kan have betydning for de tusindvis af mennesker, der dagligt modtager breve fra regionens sygehuse.

Om jobbet

Den regionale brevforvaltning består ud over dig af en kommunikationskonsulent. I vil skulle arbejde tæt sammen, og I vil i samarbejde med lokale brevforvaltninger på de enkelte sygehuse skulle sikre, at vi kommer i mål med opgaverne.

Som forvalter har du ansvaret for hele processen inden for dit område, herunder blandt andet strategi, produkt roadmap, projektledelse, implementering, drift og support.

Det er desuden afgørende for din succes i stillingen, at du har lyst til at gå ind i udviklingsopgaver, hvor nye digitale løsninger og muligheder bliver udnyttet optimalt.

Du skal blandt andet:

  • Være tovholder på brevforvaltningens IT-mæssige opgaver
  • Sikre at regionens indkaldelsesbreve lever op til gældende patientrettigheder
  • Udvikle undervisningsmateriale samt vejlede og rådgive sygehuse og afdelingerne i korrekt valg af breve og brevopsætning
  • Udvikle en fælles regional løsning, der ensretter og letter arbejdet med indkaldelsesbrevene i Region Syddanmark. Området udvikles i tæt samarbejde med sygehusenes klinikker, lokale brevforvaltninger, systemejere, leverandører og Regional IT.
  • Deltage i relevante nationale og regionale netværk
Den regionale brevforvaltning hører hjemme i kommunikationsafdelingen på Sygehus Lillebælt, men som regional forvalter vil du også have fremmøde på regionens øvrige sygehuse. Du vil blive en del af en afdeling, hvor vi lige nu er 15 medarbejdere inklusiv kommunikationschefen. Vi er i fuld gang med at udvikle fremtidens patientkommunikation og en ny måde at arbejde med brevopgaven på. Vi hjælper alle hinanden på kryds og tværs i afdelingen, når opgaverne skal løses, men du skal også kunne arbejde selvstændigt.

Hvem er du?

Du har relevant uddannelsesbaggrund, det vil sige du er uddannet lægesekretær, sundhedskommunom eller inden for sundheds-IT – gerne med flair for kommunikation. Du har kendskab til sundhedsloven herunder udrednings- og behandlingsret. Du trives med en hverdag, hvor du er i kontakt med mange forskellige samarbejdspartnere med forskellige fagligheder, interne som eksterne. Du er klar på at arbejde i en politisk ledet organisation, hvor der er stor opmærksom på vores arbejde og en række lovgivningsmæssige krav, vi skal efterleve.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • Er serviceminded, lyttende, initiativrig og opsøgende
  • Arbejder systematisk, struktureret og analytisk
  • Har kendskab til eller erfaring med projektledelse
  • Har en stor portion gå-på-mod og ben i næsen
Det er en vigtig fordel, hvis du har kendskab til f.eks. EPJ Syd, Bookplan, Digital Pos og den kliniske hverdag i sundhedsvæsenet.

Vi tilbyder

  • Et job med masser af mening og stor indflydelse
  • En spændende og varieret arbejdsdag
  • Tæt samarbejde både lokalt og med kollegaer i hele regionen
  • Gode kollegaer i en afdeling, hvor vi hele tiden udvikler os med fokus på sygehusets vision om altid at sætte patienten først
  • Mulighed for hjemmearbejde, når opgaverne tillader det – dog ikke af fast karakter.
Løn- og ansættelsesforhold

Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen. Løn i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og relevant faglig organisation.

Du vil blive ansat i kommunikationsafdelingen på Sygehus Lillebælt og referere til kommunikationschefen, der har det ledelsesmæssige ansvar for den regionale brevforvaltning. Du kommer efter planen til at sidde på sygehuset i Vejle, men vil også skulle sidde i Kolding ind i mellem. Sygehus Lillebælt er røgfri, hvilket betyder, at ansatte ikke må ryge i arbejdstiden.

Ansøgningsfrist, samtaler og tiltrædelse

Vi skal have din ansøgning senest den 10. september. Vi forventer at holde samtaler den 21. september. Du skal regne med at løse en lille opgave i forbindelse med samtalen. Tiltrædelse forventes senest 1. november 2023.

Yderligere oplysninger

Du kan læse mere om Sygehus Lillebælt – Patienternes Sygehus – her http://www.sygehuslillebaelt.dk. Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte kommunikationschef Cathrin Tromborg Bræstrup på ctb@rsyd.dk eller tlf. 24969280.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vejle Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sygehus Lillebælt, Vejle Sygehus, Beriderbakken 4, 7100 Vejle

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=198&ProjectId=226323&DepartmentId=6677&MediaId=2511&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5896666

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet