BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Koordinator for Data, BI og automatisering
Har du erfaringen med at arbejde på et strategisk niveau og motiveres du af arbejdet med dataanalyse, Business Intelligence og automatisering? Har du evnen til at navigere mellem tekniske udfordringer og strategiske dialoger på tværs af organisationen? Så er du måske den dynamiske person vi søger til stillingen som Koordinator/Chefkonsulent for Data, BI og automatisering!
Om jobbet
Vores kontor for Data, BI og automatisering er et centralt omdrejningspunkt for organisationen i arbejdet med vores dataunderstøttede beslutningskultur. Vi er engagerede i automatiseringsdagsordenen, som er højt prioriteret både på nationalt plan som en del af regeringens aftale med KL, og i vores egne lokale strategier. Vi søger en koordinator, som kan være med til at udvide denne ambitiøse dagsorden og være en aktiv spiller i udviklingen i vores fagområder.
Teamet er placeret i den centrale Digitalisering & Data afdeling og skal nu udvides fra 6 til 9 medarbejdere. Lige nu er der to RPA-udviklere, som i den kommende tid bliver suppleret med yderligere to udviklere samt en proceskonsulent for at sætte ekstra tempo på automatiseringsdagsordenen. Der er desuden to BI backend udviklere med ansvar for at drive og udvikle kommunens fælles datawarehouse, en Power BI-udvikler samt din rolle som koordinator. Du skal stå for det faglige ansvar i teamet, mens Digitaliserings & IT-chefen har personaleansvaret.
Som Koordinator for Data, BI og automatisering vil du dermed få en afgørende rolle i at lede vores team og drive både dataanalyser, Business Intelligence, automatiseringsinitiativer samt Økonomi og Arbejdsmarkedsforvaltningens strategiinitiativ om at styrke og udvikle en datainformeret læringskultur.
Dine ansvarsområder inkluderer:
- Etablere en tværfaglig dialog i Vejle Kommune for at forstå behov og udfordringer på tværs af organisationen. Du skal altså være god til at indgå i dialogen med ledere og medarbejdere på tværs af organisationen, og derefter få løsninger omsat via teamets indsats.
- Faglig ledelse og koordinering af vores data- og BI-team med fokus på en balanceret tilgang mellem dataanalyse, BI og automatisering.
- Udvikling og implementering af strategier for dataanalyse og BI, der støtter vores organisation i at træffe datadrevne beslutninger.
- Identifikation af muligheder for at optimere og effektivisere processer gennem automatisering.
- Teknisk sparring med teamet og organisationen for at sikre en vellykket implementering af løsninger.
Vi søger en alsidig koordinator med følgende kvalifikationer:
- Erfaring med dataanalyse, Business Intelligence og automatisering.
- Teknisk forståelse og evnen til at rådgive om teknologiske løsninger uden nødvendigvis at være en teknisk specialist.
- Evnen til at formidle komplekse tekniske koncepter til ikke-tekniske interessenter.
- Erfaring med strategisk planlægning og tværfaglig dialog på alle niveauer.
- Stærke analytiske evner og evnen til at omsætte data til handlingsrettet indsigt.
- Fremragende kommunikations- og samarbejdsevner.
I afdelingen er vi 17 kollegaer, som også arbejder med digitaliseringsprojekter på tværs i organisationen, og derudover GDPR og i-sikkerhed. Vi har fokus på at skabe et stærkt fagligt miljø, hvor der er plads til vidensdeling, nysgerrighed på nye løsninger, høje ambitioner, mangfoldighed og fællesskab. Vi har desuden et tæt samarbejde i hele Digitalisering & IT, som består af i alt 48 kollegaer
Vejle er Danmarks femtestørste kommune, og vi fortsætter den positive befolkningsudvikling. Vi investerer i fremtiden og vores ambitiøse visioner og strategier, hvor bæredygtighed og resiliens er vigtige parametre.
Digitaliserings- & IT-afdelingen er en del af Økonomi- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, som, ud over arbejdsmarkedsområdet, rummer de tværgående funktioner omkring budgetlægning, regnskab, konkurrenceudsættelse, digitalisering, data og IT.
Ansættelsesvilkår
Aflønning forhandles ud fra kvalifikationer med mulighed for indplacering som chefkonsulent og udgangspunkt i gældende overenskomst og principperne i Ny Løn.
Ansøgningsfrist
Ansøgningsfrist er den 5. oktober kl. 23.59. Der vil være samtaler den 23. oktober, og eventuelt anden samtale den 26. oktober.
Har du lyst til at vide mere?
Du kan få flere oplysninger ved at henvende dig til Digitaliserings- og IT-chef Brian Slot tlf. 51770789
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=b8ea8bd6)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Skolegade, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=b8ea8bd6&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5910275