BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ydelsesrådgiver til udbetaling af løbende ydelser i Jobcenter Vejle
Trives du med udfordringer, komplekse opgaver og gode arbejdsrelationer? Så er du måske vores nye kollega i Jobcenter Vejles ydelsesafsnit!
Vi søger en erfaren ydelsesrådgiver, der hurtigt og effektivt kan indgå i vores team af dygtige og ansvarsbevidste medarbejdere.
Jobbet som ydelsesrådgiver
Vores arbejde tager udgangspunkt i lov om aktiv socialpolitik og lov om en aktiv beskæftigelsesindsats. Du vil komme til at arbejde med administration af ydelser til borgere visiteret til fleksjob såsom flekslønstilskud, ledighedsydelse og refusion til arbejdsgiver.
Dine opgaver vil primært bestå i at opstarte ydelserne og sagsopfølgning på igangværende bevillinger.
"Mit job er supervarieret og fyldt med positive udfordringer hen over en dag. Det handler om at sætte borgeren i fokus og for mig skaber det god mening. I vores afsnit spiller vi hinanden gode og det betyder, at vi ofte arbejder på tværs og på den måde leverer vi et godt fagligt arbejde". Helene, ydelsesrådgiver.
Som ydelsesrådgiver har du en stor daglig kontaktflade med både borgere, virksomheder, øvrige kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.
Borgerbetjeningen er jobcentrets ansigt udadtil, og du skal kunne håndtere borgernes forventninger. Derudover skal du kunne formidle regler og retningslinjer på en ordentlig og enkelt måde – også gerne med et smil på læben, ligesom du skal kunne holde hovedet koldt, når det kræves.
Vi forventer, at du
Er uddannet administrationsbachelor eller har en anden kontoruddannelse. Du kan også være uddannet socialformidler/socialrådgiver.
Vi ser gerne, at du har længerevarende erfaring fra arbejde med udbetalinger af forsørgelsesydelser eller har interesse for at arbejde med forsørgelsesydelser.
Du har flair for at arbejde i IT-systemer, og har gerne kendskab til Kommunernes Ydelsessystem. Du skal være indstillet på en digital hverdag med en del skærmarbejde med krav til GDPR og forpligtelser i henhold til forvaltningsloven.
Som person er du
Beslutningsdygtig, robust og parat til at gribe nye udfordringer. Du har en positiv indstilling til forandringer, og lyst til at være med til at gøre en forskel. Du arbejder struktureret og stræber efter at yde dit bedste både i dit selvstændige arbejde og som del af et team. Du begår dig godt i dialogen med alle, og du trives i en funktion, hvor borgerkontakten er i fokus.
Jobbet stiller derfor store krav til dine serviceattituder, din konstruktive nysgerrighed, beslutningsdygtighed og kommunikative evner mundtligt såvel som skriftligt. Derudover er en åben, humoristisk og positiv tilgang til hverdagens små og store udfordringer altafgørende for, at du lykkes i jobbet.
Om os
Ydelsesafsnittet er en del af Center for Support og Ydelse, hvor et af vores pejlemærker er at være et fagligt stærkt og synligt center, som er kendt for et stort servicegen og en god stemning. Samtidigt sætter vi en ære i at levere et fagligt ordentligt arbejde.
I ydelsesafsnittet er vi 26 engagerede medarbejdere, og i alt ca. 280 medarbejdere i jobcentret fordelt på seks forskellige adresser. Vi arbejder dagligt med at servicere virksomheder med den arbejdskraft, de efterspørger, samt hjælpe borgerne til at stå bedst muligt i forhold til de jobmuligheder, der er. Sidst men ikke mindst at sikre korrekte udbetalinger til borgere og virksomheder.
Vi tilbyder dig
Et job, hvor du kan bruge de frie rammer, i arbejdet med at rykke mennesker i en forandring. Vi spiller hinanden gode for sammen at lykkes med kerneopgaven - at få borgerne i job eller uddannelse. På vores arbejdsplads giver vi hinanden anerkendelse, som er med til at fremme vores arbejdsglæde og faglig stolthed.
Vi er stolte af at have en åben og ærlig dialog, hvor der er plads til faglig dialog. På denne måde skaber vi sammen de bedste betingelser for læring og vidensdeling.
Jobcenter Vejle tillægger det stor værdi, at vores arbejdsplads er et rart sted at gå på arbejde, derfor er ovenstående personalepolitiske værdier for Vejle Kommune retningen for et bæredygtigt arbejdsfællesskab hos os.
I jobcentret har vi kantine- og frugtordning samt en velfungerende personaleforening, som arrangerer spændende arrangementer såvel som vores hyggelige julefrokost.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling. Stillingen er på fuld tid med ansættelse fra den 1. oktober 2023 eller snarest derefter. Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest søndag den 17. september 2023.
Vi forventer, at samtalerne finder sted torsdag den 21. september 2023.
Har du lyst til at vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til afsnitsleder Glenn Frausing på mobilnr.: 92 43 91 95 eller sende en mail med dine spørgsmål til glefr@vejle.dk.
Derudover kan du læse mere om os på www.vejle.dk.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=d0f7999c)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Havneparken, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=d0f7999c&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5905975