BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Ydelsesrådgiver til udbetaling af sygedagpenge og refusion til borgere og virksomheder
Trives du med at arbejde i systemer, med lovgivning og kan yde en god service til borgere og virksomheder? Så er du måske vores nye kollega i Jobcenter Vejles Sygedagpengeydelse!
Vi søger en ydelsesrådgiver, der hurtigt og effektivt, kan indgå i vores team af dygtige og ansvarsbevidste medarbejdere.
Jobbet som ydelsesrådgiver
I Jobcenter Vejle arbejder ydelses- og beskæftigelsesrådgiverne tæt sammen på opgaverne omkring den sygemeldte borger i et samarbejde med arbejdsgivere, a-kasser og andre interessenter. Du vil derfor få en stor kontaktflade internt og eksternt, hvor du skal kunne formidle love og regler på en ordentlig og enkel måde.
Du vil blive en del af et team på syv ydelsesrådgivere i Modtagelse & Sygedagpengeydelse, som varetager alt omkring udbetaling af sygedagpenge til borgere og virksomheder. Vi er dem som står forrest, når borgere eller virksomheder ringer med spørgsmål og tvivl, og vi er deres garant for, at de får en korrekt udbetaling.
Som en del af teamet vil dine primære arbejdsopgaver være udbetaling af sygedagpenge til borgere og virksomheder i Kommunernes Sygedagpengesystem, samt besvarelse af telefoniske og personlige henvendelser, herunder formidling af lovgivningen. Langt de fleste opgaver løses digitalt og du skal derfor være indstillet på en digital hverdag med overvejende skærmarbejde.
Du skal herudover foretage sagsbehandling ud fra sygedagpengeloven, træffe afgørelser inden for lovgivningens rammer samt behandle ansøgninger om §56-aftaler. Af andre opgaver kan nævnes tilbagebetalingskrav i forbindelse med for meget udbetalt sygedagpenge/refusion og revurdering af klager.
Vi forventer, at du
Er uddannet kontorassistent, kommunom eller administrationsbachelor - du kan også være uddannet socialformidler eller socialrådgiver. Du har interesse for ydelsesområdet og har erfaring med tilsvarende opgaver eller fra en lignende stilling, hvor du har udvist en god talforståelse og kendskab til relevant lovgivning.
Du kan arbejde struktureret og selvstændigt som en del af et team med systematiske, administrative og forskelligartede opgaver. Du er en stærk kommunikator – både mundtligt og skriftligt, er engageret og spiller dine kolleger gode.
Du har flair for at arbejde i IT systemer og det er en fordel, hvis du har kendskab til kommunale IT-systemer, herunder Kommunernes Sygedagpengesystem, Fasit og Outlook.
Som person har du en positiv indstilling til forandringer samt en humoristisk tilgang til hverdagens små og store udfordringer. Du går ind for at løse en fælles kerneopgave og ser dig selv som en del af hele løsningen.
Om os
Modtagelse & Sygedagpengeydelse er en del af Center for Support & Ydelse, hvor et af vores pejlemærker er at være et fagligt stærkt og synligt center, som er kendt for et stort servicegen og en god stemning. Samtidigt sætter vi en ære i at levere et fagligt ordentligt arbejde.
I afsnittet er vi 19 medarbejdere, og i alt ca. 280 medarbejdere i jobcentret fordelt på seks forskellige fysiske adresser. Vi arbejder dagligt med at servicere virksomheder med den arbejdskraft, de efterspørger, samt at hjælpe borgerne til at stå bedst muligt i forhold til de jobmuligheder, der er.
Vi tilbyder dig
Et job, hvor du kan bruge de frie rammer, i arbejdet med at rykke mennesker i en forandring. Vi spiller hinanden gode for sammen at lykkes med kerneopgaven - at få borgerne i job eller uddannelse. På vores arbejdsplads giver vi hinanden anerkendelse, som er med til at fremme vores arbejdsglæde og faglig stolthed.
Vi er stolte af at have en åben og ærlig dialog, hvor der er plads til faglig dialog. På denne måde skaber vi sammen de bedste betingelser for læring og vidensdeling.
Jobcenter Vejle tillægger det stor værdi, at vores arbejdsplads er et rart sted at gå på arbejde, derfor er ovenstående personalepolitiske værdier for Vejle Kommune retningen for et bæredygtigt arbejdsfællesskab hos os. Vejle Kommune er en røgfri arbejdsplads.
I jobcentret har vi kantine- og frugtordning samt en velfungerende personaleforening, som arrangerer spændende arrangementer såvel som vores hyggelige julefrokost.
Ansættelsesvilkår
Der er tale om en fast stilling på fuld tid med ansættelse fra den 1. december 2023, eller snarest mulig. Løn i henhold til Ny Løn og gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist
Vi skal have din ansøgning senest den 23. oktober 2023.
Vi forventer, at samtalerne finder sted den 30. oktober 2023.
Har du lyst til at vide mere?
Så er du velkommen til at ringe til afsnitsleder Simon Salomonsen på mobilnr.: 24 78 69 81. Får du ikke fat i ham kan du lægge en besked eller sende en mail med dine spørgsmål til simsa@vejle.dk.
Derudover kan du læse mere om os på www.vejle.dk.
Send din ansøgning
Vi foretrækker, at du søger stillingen online ved at bruge knappen "Send ansøgning". Husk at vedhæfte din ansøgning og CV samt andre relevante bilag.
Når du har sendt ansøgningen, modtager du en e-mail som kvittering.
Vær opmærksom på, at mailen kan være placeret i din mappe Uønsket post.
Vejle Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v.
Overvejer du at flytte til Vejle? Så kan du få hjælp til bosætning. Se mere på www.vejle.dk/tilflytter.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=b41f7da8)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vejle Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejle Kommune, Havneparken, 7100 Vejle
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5924728